نماد آخرین خبر

آغاز روند افزایشی کرونا در استان زنجان

منبع
فارس
بروزرسانی
آغاز روند افزایشی کرونا در استان زنجان

فارس/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان گفت: شواهد نشان مي‌دهد که ممکن است در هفته آينده، آمار بيماران مبتلا به کوويد19 صعودي باشد که آغاز روند افزايشي است.

پرويز قزلباش، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان با تاکيد بر اينکه ارزيابي شيوع ويروس کرونا بر اساس شاخص‌هاي متعدد انجام مي‌شود، اظهار کرد: ولي در کل روند نشان از افزايش آمار بيماران در بخش‌هاي مختلف بستري و همچنين مراجعات سرپايي دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان تاکيد کرد: شواهد نشان مي‌دهد که ممکن است در هفته آينده، آمار بيماران مبتلا به کوويد19 صعودي باشد که آغاز روند افزايشي است.
وي به همزماني برگزاري تجمعات مختلف در سطح کشور از جمله تجمعات محرم، بازگشايي مدارس و همچنين سفرها اشاره و تصريح کرد: مجموع اين تجمعات و پيش رو بودن پاييز در روند افزايش شيوع ويروس کرونا تاثيرگذار بوده است.
قزلباش زمان آغاز شيوع آنفلوآنزا را در ايران اواخر مهرماه اعلام کرد و گفت: شرايط موجود به لحاظ مراعات بهداشتي توسط مردم و همچنين مشابه بودن روش‌هاي انتقال، به احتمال زياد درصد شيوع اين ويروس را کاهش خواهد داد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان از تهيه واکسن آنفلوانزا به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت و هلال احمر خبر داد و افزود: اين واکسن بر اساس شاخص‌هاي تعريف شده و با اولويت افراد در خطر توزيع خواهد شد.
وي با بيان اينکه بهترين زمان تزريق واکسن آنفلوانزا اواخر شهريور است، ادامه داد: داروهاي آنفلوانزا هم تامين شده است.
قزلباش به آغاز سال تحصيلي اشاره و تصريح کرد: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده کلاس‌هاي درس با حضور 25 تا 30 درصد ظرفيت آغاز شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان زمان آغاز کلاس‌هاي دانشجويان جديدالورود را آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: معمولا مجموع دانشجويان ورودي هر سال تحصيلي در اين دانشگاه بين 900 تا يک هزار نفر است.
وي با تاکيد بر اينکه آموزش دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي چند مرحله دارد، افزود: آموزش بخش بيمارستاني به هيچ وجه تعطيل نيست و آموزش ساير بخش‌ها هم با برنامه‌ريزي به صورت چرخشي انجام مي‌شود.
قزلباش در پاسخ به سوالي در مورد آمار دانش‌آموزان مبتلا به کرونا گفت: در مورد آمار مبتلايان به کرونا تقسيم‌بندي‌ها در مورد آمار کودکان و نوجوانان اعلام مي‌شود و آمار دانش‌آموزان به صورت جداگانه وجود ندارد، ولي در کل آمار مبتلايان اين رده سني زياد نيست.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان تاکيد کرد: ثابت کردن دست ساز بودن ويروس کرونا به لحاظ علمي کار بسيار سختي است، چرا که به راحتي قابل اثبات نيست.

 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today