نماد آخرین خبر

اعطاء نشان درجه یک هنری به استاد کلامی

منبع
فارس
بروزرسانی
اعطاء نشان درجه یک هنری به استاد کلامی

فارس/ گواهينامه درجه يک هنري در رشته شعر مجلسي به استاد ولي‌الله کلامي اعطا شد.

در آستانه روز شعر و ادب فارسي و در سوگواره «پلک صبوري» که با هدف گراميداشت رشادت‌هاي حضرت زينب(س) برگزار شد، نشان درجه يک هنري به استاد ولي‌الله کلامي شاعر آئيني زنجان اهدا شد.
در اين مراسم که با حضور سيدمجتبي حسيني، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و سيدمحمد طباطبايي، دبير شوراي ارزشيابي هنرمندان همراه بود، گواهينامه درجه يک هنري در رشته شعر مجلسي به استاد کلامي اهدا شد.
گفتني است، استاد ولي‌الله کلامي مداح و شاعر اهل بيت، فرزند مرحوم حاج علي، در سال 1333 در خانواده‌اي متوسط چشم به جهان گشود.
کلامي از هفت سالگي قريحه شعري را در نهاد خويش احساس کرده و تا ۱۳ سالگي از کثرت حجب و حيا جرأت اظهارش را نداشته است اما در طول فعاليت خود از حضور شخصيت‌هاي ممتازي چون «مرحوم استاد حبيب‌الله منطقي» و «زين‌العابدين اميدي»، «استاد وافد»، فرزند شاعر فاضل فقيد سعيدعاصم زنجاني و ديگر اساتيد بهره‌مند شده است.
استاد کلامي در هشت سال دفاع مقدس ابتدا همراه لشگر علي بن ابي طالب از قم، بعد لشگر عاشورا از تبريز و سپس لشگر نجف از اصفهان و در نهايت تيپ مستقل انصار المهدي(عج) زنجان در مناطق مختلف حضور داشته‌ است.
استاد ولي‌الله کلامي قبل و پس از انقلاب اسلامي در عرصه شاعري فعاليت چشمگيري داشته و حاصل تلاش وي در اين عرصه نگارش 40 کتاب شعر به زبان فارسي و ترکي است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today