نماد آخرین خبر

3 مرحله غربالگری کرونا در گنبدکاووس انجام شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
3 مرحله غربالگری کرونا در گنبدکاووس انجام شد

ايرنا/ رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت که از ابتداي امسال تاکنون سه مرحله غربالگري کرونا براي بيماريابي و کنترل و پيشگيري از اين بيماري با همکاري مراکز بهداشتي و درماني، خانه‌هاي بهداشت روستايي و پايگاه‌هاي مراقبت سلامت شهري اين شهرستان به صورت تلفني انجام شد.

دکتر عبدالرحيم پاليده رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس اظهار داشت: مرحله نخست غربالگري کرونا با همکاري نيروهاي بسيج و مرکز بهداشت از ۱۵ فروردين تا ۲۱ ارديبهشت و علايم بيماري در ۳۳۵ هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۹۸ درصد جمعيت شهرستان مورد ارزيابي قرار گرفت.
وي افزود: در پايان مرحله نخست غربالگري ۳۲۵ نفر با علايم کرونا شناسايي و براي ارجاع به پزشک مستقر در مراکز بهداشت معرفي شدند.
به گفته رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس اجراي مرحله دوم غربالگري کرونا بلافاصله بعد از مرحله نخست مخصوص گروه‌هاي آسيب پذير شامل "سالمندان، افراد با فشار خون بالا و ديابت، زنان باردار و افراد چاق" آغاز شد و تا ۲۰ مرداد ادامه داشت که ۱۰۰ درصد جامعه هدف معادل ۴۹ هزار و ۲۲۱ نفر مورد ارزيابي تلفني قرار گرفتند و در نتيجه ۶۳۲ نفر با داشتن علايم بيماري به پزشک معرفي شدند.
پاليده ادامه داد: اجراي مرحله سوم غربالگري کرونا براي کل جمعيت گنبدکاووس نيز از ۲۰ مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تا کنون ۴۱ درصد جمعيت اين شهرستان معادل ۱۶۲ هزار و ۷۳۷ نفر به صورت تلفني مورد ارزيابي قرار گرفتند.
وي افزود: در مرحله سوم تاکنون ۲۱۰ نفر با علايم کرونا از جمله تب، بي‌حالي و بدن درد شناسايي و براي تشخيص قطعي بيماري و انجام مراحل درمان به پزشک مستقر در مراکز بهداشت و درماني معرفي شدند.
بر اساس اعلام مرکز بهداشت گنبدکاووس تاکنون اطلاعات الکترونيکي بيش از ۲۰۹ هزار نفر از جمعيت روستايي و ۱۳۰ هزار نفر از جمعيت شهري اين شهرستان در سامانه نظام ارجاع دانشگاه علوم پزشکي گلستان(ناب) ثبت شده است.
مدير شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم گفت: هم اکنون ۶۴ بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان‌هاي شهرستان بستري هستند که اين آمار در ۲ هفته گذشته ثابت بود.
بر اساس اعلام سيما سادات‌لاري سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شمار جانباختگان بيماري کوويد ۱۹ در کشور تا ۲۶ شهريور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسيد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان گلستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر گلستان در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAERANZ25YggdlHRFUg

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today