نماد آخرین خبر

ادامه سریال گم‌شدن کوهنوردان در جنگل کردکوی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ادامه سریال گم‌شدن کوهنوردان در جنگل کردکوی

ايرنا/ چند هفته پس از گم‌شدن پر هياهوي سها رضانژاد کوهنورد قائمشهري که در نهايت با پيدا کردن جنازه وي در يکي از مسيرهاي سخت گذر جنگل غرب گلستان پايان يافت، جوان ۳۶ ساله اهل کردکوي در گوشه ديگري از اين عرصه جنگلي مفقود شد و تلاش براي يافتن ردي از وي در پايان دومين روز جستجو به نتيجه نرسيد.

پرونده سها رضانژاد يکي از اخبار پرطرفدار تيرماه امسال گلستان بود که به دليل ابعاد پيچيده و مبهم آن، مورد توجه افکار عمومي قرار گرفت.
سهاي ۲۷ ساله ۲۰ تيرماه امسال همراه با يک گروه کوهنوردي غيربومي و عليرغم ممنوعيت سفر ناشي از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوي رفت اما نيمه هاي شب در مسيري بي بازگشت و نامعلوم قدم گذاشت و در نهايت حدود يک ماه پس از مفقودشدن، جنازه وي پيدا شد.
هنوز تب اخبار داغ مربوط به سها فروکش نکرده که خبر گم شدن معين شريفي کوهنورد اهل کردکوي منتشر شد.
وي عصر سه‌شنبه در محدوده خيابانک در جنگل امام رضا(ع) کردکوي مفقود شد و جستجو براي يافتن وي تاکنون به نتيجه نرسيد.
فرماندار شهرستان کردکوي گفت: معين شريفي جواني ورزشکار و مسلط به کوه پيمايي است که بعد از ظهر سه شنبه به تنهايي کوهپيمايي را آغاز کرد و از آن روز تاکنون خبري از وي نيست.
ابرهيم قدمنان از مشارکت نيروهاي راهداري منابع طبيعي، محيط زيست، بخشداري فرمانداري و هلال احمر کردکوي براي جستجو يا سرنخي از اين شهروند قدرداني کرد و گفت که فعاليت تيم هاي امدادي تا زمان يافتن اثري از اين کوهنورد ادامه خواهد يافت.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر گلستان هم از فعاليت ۴ تيم جستجو به همراه دو سگ زنده ياب در منطقه خبر داد و گفت پايش برخي مسيرهاي منطقه براي پيدا کردن نشانه اي از اين کوهنورد توسط تيم‌هاي جستجو انجام شده ولي تاکنون به نتيجه نرسيد.
سيدرحيم ميرکريمي گفت: اطلاعات اندک در مورد مسير حرکت اين کوهنورد، موجب گسترده شدن محدوده جستجو شده اما تلاش مي کنيم با اطلاعات فني پليس و شناسايي محدوده حرکت و تردد احتمالي، با تمرکز بيشتري جستجو و پايش منطقه را ادامه دهيم .
وي با اشاره به مفقود شدن حدود ۲۰ نفر در مناطق جنگلي گلستان از ابتداي امسال تاکنون گفت که به جز سها رضانژاد بقيه آن ها با تلاش نيروهاي امدادي پيدا شدند.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان نيز از پيگيري موضوع گم شدن کوهنورد اهل کردکوي توسط نهادهاي امنيتي خبر داد و گفت: تاکنون ضرورتي براي ارايه اين اطلاعات به هلال احمر احساس نشده اما اين آمار در موعد و زمان مقتضي توسط نهادهاي نظامي و امنيتي به هلال احمر داده مي شود.
وي از تشديد جستجو در ساعات و روز هاي آينده خبر داد.
منطقه جهان‌نماي استان گلستان در ارتفاعات جنوبي گرگان و کردکوي بدليل بکر بودن جنگل‌هاي آن جذابيت زيادي براي گردشگران و کوهنوردان دارد.
ارتفاعات جهان‌نما در محدوده جنگل‌هاي هيرکاني قرار داشته و چشم انداز دور آن به درياي خزر هم مشرف است.
آسمان اين ارتفاعات که دره‌هاي عميق و خطرناکي هم دارد؛ در اغلب روزهاي سال ابري است و ريزش باران در آن عمدتا به صورت ريز و پوره است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان گلستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر گلستان در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAERANZ25YggdlHRFUg

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today