نماد آخرین خبر

روستایی در کوهپایه الوند که آب شرب ندارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روستایی در کوهپایه الوند که آب شرب ندارد

ايسنا/ دهيار روستاي شهرستانه تويسرکان گفت: با وجود اينکه اين روستا در کنار کوهپايه الوند قرار دارد و از نعمت چشمه برخوردار است اما هنوز آب شرب ندارد.

ابوالقاسم گوگردي، دهيار روستاي شهرستانه تويسرکان در اين زمينه بيان کرد: اهالي شهرستانه تنها روزي نيم ساعت به آب شرب سالم دسترسي دارند و با وجود نامه نگاري‌هايي که با اداره آب داشته‌ايم، نتيجه اي نگرفتيم.
وي با بيان اينکه روستاي هدف گردشگري شهرستانه زيرساخت‌هاي لازم را ندارد، اظهار کرد: تنها يک‌ خيابان روستا جدول‌گذاري شده و با اينکه طرح فاضلاب روستا وجود دارد، فاضلاب‌کشي نشده است.
گوگردي با اشاره به اينکه شهرستانه داراي ظرفيت‌هاي خوب گردشگري است، مطرح کرد: عدم دسترسي به مکان‌هاي گردشگري مانند امامزاده و آبشار روستا از مشکلات موجود است و گردشگران نمي‌توانند به راحتي از اين جاذبه‌ها ديدن کنند.
وي ادامه داد: غاري در کنار آبشار روستا وجود دارد که يکي از بهترين جاذبه‌هاي روستا است اما مسير دسترسي مناسبي ندارد همچنين کاروانسراي شاه‌عباسي که به ثبت ملي رسيده تخريب شده و تنها آثاري از آن باقي مانده است.
دهيار روستا با بيان اينکه شهرستانه از سال ۹۵ به عنوان روستاي هدف گردشگري شناخته شده است، يادآور شد: اين مصوبه استاني است و هنوز مصوبه کشوري نگرفته به همين علت اعتبارات گردشگري به آن تعلق نمي‌گيرد.
گوگردي با اشاره به اينکه شهرستانه همجوار منطقه تفريحي توريستي گنجنامه است گفت: روستا داراي طبيعت بکري است که به شرط داشتن شرايط لازم مي‌تواند در جذب گردشگر موفق عمل کند همچنين داراي گياهان دارويي کم‌ نظيري است که متأسفانه مورد بهره‌برداري قرار نمي‌گيرند.
وي درباره اقامتگاه بوم‌گردي گفت: مالکان دو تا از بهترين خانه‌هاي روستا به دنبال تأسيس اقامتگاه بوم‌گردي هستند که با وجود پيگيري هنوز موفق به اخذ مجوز نشده‌اند.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان همدان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر همدان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEH4hhdUB7Tpo7icCQ
آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today