نماد آخرین خبر

کشف ۲۲۷ گونه جانوری و پرنده قاچاق در سردشت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کشف ۲۲۷ گونه جانوری و پرنده قاچاق در سردشت

باشگاه خبرنگاران/ پليس حيات وحش سردشت در پنج ماهه نخست سال ۲۰۰ گونه از انواع پرنده و ۲۷ قلاده ميمون قاچاق را از دست قاچاقچيان آزاد کردند.

خالد بايزيدي، رئيس اداره حفاظت محيط زيست سردشت گفت: در راستاي جلوگيري از هرگونه تخلفات زيست محيطي و حفظ و صيانت از ذخاير ژنتيکي کشور، ماموران يگان حفاظت از محيط زيست شهرستان با همکاري هنگ مرزي تعداد زيادي از گونه‌هاي جانوري و پرندگان را در پنج ماهه نخست سال کشف و ضبط کردند.
وي افزود: در اين کشفيات تعداد ۲۰۰ قطعه انواع پرنده شامل قرقاول، طاووس سفيد، شترمرغ، طوطي، قناري و ۲۷ ميمون از خانواده ماکاکا و از جنس رازوس از متخلفيني که قصد صادرات غيرقانوني داشتند، ضبط شده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست سردشت افزود: اين گونه‌ها از جنگل‌هاي جنوب شرق آسيا شکار و از مسير ايران به اروپا صادر مي‌کنند.
بايزيدي تصريح کرد: ارزش ريالي و خسارت وارده به محيط زيست اين گونه‌ها بيش از ۳ ميليارد ريال است.
وي بيان کرد: در اين راستا ۱۰ نفر دستگير و پرونده هايشان براي سير مراحل قانوني تشکيل و به مراجع قضايي تحويل داده شده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست سردشت با اشاره به رهاسازي اين گونه‌ها، گفت: تعيين تکليف اين گونه‌ها براي برگشت به مناطق بومي خود برعهده سازمان حفاظت محيط زيست است که از اين طريق صادر و رهاسازي مي‌شوند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان غربي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان غربي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAELz0XoXS28pvvtZPA
آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today