نماد آخرین خبر

تیم‌های امدادی تا ۲۴ ساعت در نهبندان آماده‌باش هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تیم‌های امدادی تا ۲۴ ساعت در نهبندان آماده‌باش هستند

ايرنا/ مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي گفت: با توجه به وقوع ۲ زلزله صبح و عصر امروز در شهرستان نهبندان تمامي تيم‌هاي امدادي و عملياتي اين شهرستان و شهرهاي معين تا ۲۴ ساعت در حالت آماده‌باش کامل هستند.

سيد ابوالحسن ميرجليلي، مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي روز پنجشنبه افزود: اين تيم‌ها تحت نظر ستاد مديريت بحران شهرستان و فرماندار نهبندان شرايط را رصد و کنترل مي‌کنند و در سطح استان نيز اين آمادگي وجود دارد.
وي گفت: وقوع زلزله به اين تعداد در چنين مناطقي متداول است اما مردم بايد احتياط لازم را داشته باشند.
مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي اظهار داشت: در پي وقوع زلزله ۳،۸ ريشتري صبح امروز در حوالي نهبندان سه تيم ارزياب و پس از زلزله ۴ ريشتري عصر امروز هم چهار تيم ارزياب به منطقه اعزام شدند اما تاکنون هيچ گونه خسارت مالي و جاني گزارش نشده است.
وي افزود: همچنين از طريق بخشداران، دهياران، رسانه‌هاي استان و فضاي مجازي اطلاع رساني لازم به مردم انجام شده است.

۲ زمين لرزه امروز(پنجشنبه) حوالي نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبي را لرزاند و با توجه به فاصله کم کانون زلزله تا مرکز شهرستان، در شهر نهبندان و حوالي آن احساس شد.
زمين لرزه اول به بزرگي ۳،۸ ريشتر ساعت ۵ و هشت دقيقه و ۳۴ ثانيه در عمق ۱۱ کيلومتري زمين روي داد و کانون زلزله ۱۶ کيلومتر تا شهر نهبندان فاصله داشت.
زمين لرزه دوم نيز ساعت ۱۵ و ۵۱ دقيقه و ۳۶ ثانيه امروز در عمق ۱۰ کيلومتري به وقوع پيوست و فاصله محل آن تا مرکز شهرستان ۶ کيلومتر بود.
نهبندان در ۲۰۰ کيلومتري جنوب بيرجند است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان جنوبي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان جنوبي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKMM7H6Qgk9-pkB6w
آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today