نماد آخرین خبر

آغاز عملیات احداث ۱۰ زمین روباز تنیس در مشهد

منبع
فارس
بروزرسانی
آغاز عملیات احداث ۱۰ زمین روباز تنیس در مشهد

فارس/ مراسم کلنگ‌زني احداث ۱۰ زمين روباز تنيس در مجموعه ورزشي ثامن الائمه مشهد برگزار شد.

امروز با حضور فتاحي مدير کل ورزش و جوانان خراسان رضوي، رئيس و اعضاي هيأت رئيسه تنيس، ورزشکاران، پيشکسوتان و مربيان اين رشته ورزشي مراسم کلنگ‌زني احداث ۱۰ زمين روباز تنيس در مجموعه ورزشي ثامن الائمه مشهد برگزار شد.
فرزاد فتاحي مديرکل ورزش و جوانان خراسان رضوي در اين مراسم اظهار کرد: امروز در راستاي فعال‌سازي بيشتر مجموعه ورزشي ثامن الائمه مشهد با همکاري هيأت تنيس خراسان رضوي، کلنگ‌زني ۱۰ زمين تنيس را در مجموعه ثامن داشتيم که اين ۱۰ زمين تنيس از محل اعتبارات خيرين و اعتبارات هيئت تنيس استان تامين مي‌شود.
وي ادامه داد: براساس قرارداد و تفاهم نامه خيرين ان‌شاءالله عمليات احداث آن از امروز آغاز و اميدوارم تا پايان سال جاري ساخت ۱۰ زمين اجرايي شود، در کنار اين زمين‌ها يک مجموعه تحت عنوان زمين‌هاي کشتي با چوخه قرار است احداث کنيم که اين زمين را به صورت يک استاديوم با گنجايش ۲۵۰۰ تماشاچي در آورده‌ايم.
مديرکل ورزش و جوانان خراسان رضوي با بيان اينکه يک ميليارد اعتبار از محل اعتبارات ۹۸ اين مجموعه داشت که با اين مبلغ آهن آلات و تجهيزات خريداري کرديم، افزود: منتظر تخصيص اعتبارات ۹۹ هستيم تا ساخت آن آغاز شود، اين مجموعه در برخي از فصول مسابقات کشتي باچوخه در آن برگزار مي‌شود و در زمان‌هايي مسابقات کشتي پهلواني، کشتي آزاد و فرنگي در فضاي باز را مي‌توانيم برگزار کنيم و در زمان مورد نياز به عنوان سنتر کورت تنيس از آن استفاده کرد که ان‌شاءالله مجموعه بين‌المللي براي برگزاري مسابقات تنيس ايجاد کنيم که طبيعتاً يک مجموعه زيبا و ديدني خواهد شد که مي‌تواند به فعال سازي بيشتر مجموعه ورزشي ثامن کمک کند.
رئيس هيأت تنيس خراسان رضوي در خصوص آغاز عمليات احداث ۱۰ زمين روباز تنيس در مجموعه ورزشي ثامن الائمه مشهد اظهار کرد: قرار است با همکاري اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوي زمين روباز تنيس در زميني به مساحت ۱۵هزار متر مربع ساخته شود.
محمدرضا تدين با بيان اينکه اگر شرايط جوي مناسب باشيد اين پروژه بزرگ تا ۲۲ بهمن ماه به بهره‌برداري مي‌رسد، عنوان کرد: ما در کنار اين ۱۰ زمين قرار است سنتر کورت با ظرفيت ۲۵۰۰ تماشاچي در زميني به مساحت ۵ هزار مترمربع و اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان ساخته و به بهره‌برداري رسد که تاکنون يک ميليارد از اين اعتبار صرف خريد آهن آلات شده است.
وي خاطرنشان کرد: سنتر کورت که قرار است ساخته شود مي تواند ميزبان مسابقات بين‌المللي و کشوري باشد و در واقع نخستين و بهترين زمين تنيس در شرق کشور خواهد بود.
رئيس هيئت تنيس خراسان رضوي ادامه داد: با انتصاب محمد خواجوي پيشکسوت خوبه تنيس در سمت رياست هيئت تنيس مشهد دفتر فعلي هيئت خراسان رضوي در مجموعه ورزشي سجاد به هيئت مشهد واگذار مي‌شود و دفتر هيئت تنيس استان به مجموعه ثامن منتقل خواهد شد
تدين عنوان کرد: تمام تلاش مان اين است تا خراسان رضوي دردانه تنيس کشور شود و قطعاً به هدف خواهيم رسيد، ما از زماني که اجازه فعاليت را از ستاد ملي کرونا دريافت کرديم هرهفته مسابقات آدينه در بخش آقايان و بانوان برگزار کرديم همچنين علاوه بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي نخستين همايش استعداديابي در رده‌هاي سني پايه در دوبخش دختران و پسران را برگزار کرديم.
وي يادآور شد: درحال حاضر مسابقات جايزه بزرگ تنيس چهار هفته‌اي را داريم که امروز بعدازظهر فينال هفته نخست در مجموعه ورزشي سجاد برگزار مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar