نماد آخرین خبر

راه‌اندازی ۴ خانه هلال در شهرستان مهدی‌شهر

منبع
فارس
بروزرسانی
راه‌اندازی ۴ خانه هلال در شهرستان مهدی‌شهر

فارس/ فرماندار مهدي‌شهر گفت: راه‌اندازي چهار خانه هلال در شهرستان مهدي‌شهر در برنامه قرار دارد که در درجزين اين خانه افتتاح شد و سه خانه هلال ديگر در شهر شهميرزاد و روستاهاي فولادمحله و کمرود راه‌اندازي مي‌شود.

عبدالرضا ميقاني فرماندار مهدي‌شهر در آيين بهره‌برداري از خانه هلال در جزين اظهار کرد: هلال‌احمر يکي از نهادهاي باريشه و باسابقه کشور و با پشتوانه قوي در انجام امور داوطلبي است.
وي اضافه کرد: حجم کاري که توسط داوطلبان جمعيت هلال‌احمر انجام مي‌شود، بسيار بيشتر از سيستم اداري اين مجموعه است.
فرماندار مهدي‌شهر گفت: اين مجموعه هميشه در کشور و در حوزه بين‌الملل خوش درخشيده و دليل آن، حضور نيروهاي جوان و باانگيزه همراه با دانش حرفه‌اي است؛ اين نيروي جوان و حرفه‌اي در امدادرساني در حوادث پيشگام بوده و از جان خود در بسياري از حوادث مايه گذاشته‌اند.
ميقاني بيان کرد: خانه هلال درجزين به همت جمعيت هلال‌احمر، شهرداري و شوراي اسلامي درجزين افتتاح و تجهيز مي‌شود؛ اميدواريم در روزهاي آينده سه خانه هلال ديگر در شهر شهميرزاد و روستاهاي فولادمحله و کمرود راه‌اندازي شود.
وي گفت: آنچه خانه‌هاي هلال را از بخش‌هاي ديگر متمايز مي‌کند، استفاده از عموم مردم در محلات براي اجراي برنامه‌هاي داوطلبي است.
فرماندار مهدي‌شهر اظهار کرد: خانه‌هاي هلال با اجراي برنامه‌هاي آموزشي دائمي براي مردم در جهت ارتقاي سطح دانش کمک‌هاي اوليه و رسيدگي به حوادث جزئي در محلات مؤثر خواهند بود.
ميقاني عنوان کرد: اگر اين آموزش‌ها موجب نجات حتي يک نفر از شهروندان شود، اهميت اين کار را به‌مراتب بسيار بالاتر خواهد برد، از ديگر اموري که خانه‌هاي هلال مي‌توانند انجام دهند، شناسايي و حمايت از نيازمندان در محلات است که با کمک ديگر نهادهاي خيري و حمايتي در جهت رفع فقط و کمک به نيازمندان مؤثر خواهند بود.
وي افزود: همچنين داوطلبان در اين مجموعه مي‌توانند در جمع‌آوري کمک‌هاي لازم براي ارسال به مناطق حادثه‌ديده و نيازمند فعال باشند.
فرماندار مهدي‌شهر گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي کاهش آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي و ارتقاي دانش سلامت، برگزاري دوره‌هاي پيش و پس از ازدواج و مقابله با معضل اعتياد از ظرفيت‌هاي خانه‌هاي هلال خواهد بود.
ميقاني اضافه کرد: ايران، کشوري حادثه‌خيزي است که در آن تلفيقي از گونه‌هاي مختلف طبيعي اعم از دريا، کوه، کوير و جنگل ديده مي‌شود؛ شهرستان مهدي‌شهر نيز با توجه به توپوگرافي آن هر ساله شاهد حوادث گوناگون اعم از زلزله، سيل، گرفتار شدن در برف، مفقودي در کوهستان، غرق‌شدگي در استخرهاي شنا و ذخيره آب است.
وي گفت: نجاتگران جمعيت هلال‌احمر اولين نيرويي هستند که در اين مواقع در حوادث حضور پيدا مي‌کنند و اين امر اهميت بحث افزايش کيفيت آموزش نيروهاي امدادگر و نجاتگر را بيشتر مي‌کند.
فرماندار مهدي‌شهر با بيان اينکه با فرارسيدن فصل سرما حوادث نيز در اين شهرستان افزايش مي‌يابد، ابراز کرد: تمام پايگاه‌هاي امدادي شهرستان اعم از امداد جاده‌اي و امداد کوهستان بايد با امکانات کامل و بدون نقص آماده باشند.
ميقاني گفت: از نيروهاي هلال‌احمر مي‌خواهيم در تجهيز انبارهاي اقلام و مواد غذايي بحران و تجهيزات امدادي شهرستان به‌روز و با تمام ظرفيت در خدمت مردم باشند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سمنان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سمنان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAENNWvIqZvWEhdCBvg
آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today