نماد آخرین خبر

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل معرفی شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل معرفی شد

آخرين خبر/ آيين تکريم و معارفه مدير شعب بانک کشاورزي استان اردبيل با حضور رئيس هيات مديره بانک کشاورزي برگزار شد.

مراسم تکريم و معارفه مدير سابق و جديد شعب بانک کشاورزي استان اردبيل با حضور رئيس هيات مديره بانک کشاورزي و جمعي از مسئولين و مديران شبکه بانکي استان در سالن اجتماعات اين بانک برگزار شد.
در اين مراسم ماهي کار، رئيس هيات مديره بانک کشاورزي اظهار کرد: بخش کشاورزي در افزايش تاب آوري در مقابل تحريم ها و مقاوم سازي پايه هاي اقتصاد ملي و تامين مواد اوليه ساير بخش ها و امنيت غذايي کشور، گسترش صادرات غير نفتي، کاهش اثرات تهديدات ملي نظير تحريم هاي اقتصادي و ارتقاي رشد اقتصادي کشور در نبود درآمد نفتي نقش بي بديلي دارد و مي توان گفت با توجه به ظرفيت هاي اقليمي و اکولوژيک بويژه موقعيت ژئوپلتيک استثنايي ايران در جهان، مي توان ادعا کرد که رشد و توسعه اقتصادي از مسير کشاورزي مي گذرد. 
وي افزود: در سال ۱۳۹۸ عليرغم اينکه رشد ارزش افزوده کشور منفي بوده، رشد آن در بخش کشاورزي ۸.۸% و سهم ارزش افزوده بخش موصوف از توليد ناخالص داخلي بدون نفت ۹.۲% شده است.
ايشان با اشاره به موانع و چالش هاي رشد و توسعه اقتصادي در بخش کشاورزي اظهار داشت: يکي از موانع مهم در اين مسير کمبود سرمايه است.
ماهي کار اشاره داشت: منابع تامين مالي بخش کشاورزي يا به طور مستقيم از بانک هاي تخصصي و غير تخصصي بصورت رسمي و يا از منابع غير رسمي تامين مي شود و از آنجا که نرخ بهره منابع غير رسمي بالاتر است و اين معضل مشکلاتي را براي کشاورزان و فعالان عرصه توليد ايجاد مي کند، لذا عمده نگاه ها در اين مسير به سمت بانک کشاورزي است. ضمن اينکه مطابق بند ذ ذيل ماده ۳۳ قانون برنامه ششم مقرر شده است بانکهاي غير تخصصي ۱۵% از منابع و بانک کشاورزي ۹۰% از منابع خود را به اين بخش اختصاص دهد.
رئيس هيات مديره بانک کشاورزي با اشاره به عملکرد اين بانک گفت: در مجموع، بررسي هاي بعمل آمده نشان مي دهد ۸.۱٪ تسهيلات پرداختي بانکها به بخش کشاورزي تزريق شده است که اگر سهم بانک کشاورزي را از آن کسر کنيم سهم بانکهاي غير تخصصي در پرداخت تسهيلات در بخش کشاورزي ۲% خواهد بود. 
 وي با اشاره به عملکرد بخش کشاورزي گفت: در شرايط فعلي کل توليد در اين بخش به ۱۲۲ ميليون تن، ضريب مکانيزاسيون کشاورزي به ۲/۱ اسب بخار در هکتار، اجراي سامانه نوين آبياري به ۲/۴ ميليون هکتار و ظرفيت صنايع تبديلي و تکميلي به ۴۷ ميليون تن رسيده است که در تحقق اين عملکرد، عوامل مختلفي که از همه مهم تر تسهيلات اعطايي بانک کشاورزي دخالت داشته است.
وي با اشاره به سال جهش توليد ملي گفت: در اين راستا قدم هاي موثري ازسوي بانک بعنوان سازمان تسهيل گر در زمينه تسريع در به اوج رساندن توليد و رفع موانع مرتبط با توسعه عملکرد بنگاه هاي توليدي برداشته شده است که از آن جمله مي توان به خروج از بنگاه داري و فروش املاک و اموال مازاد، تلاش براي کاهش مطالبات معوق، اولويت بخشي به و احدهاي کوچک و متوسط براي پرداخت تسهيلات، حمايت از زنجيره هاي توليد، حمايت از محصولات اساسي و استراتژيک، حمايت از توسعه گلخانه ها، پرورش ماهي در قفس، زراعت چوب و گياهان دارويي و توسعه زارعت ديم اشاره کرد.
ماهي کار افزود: به اعتقاد کارشناسان اين بانک، هرجا سبزينه اي است، نامي واثري و قدمي ازخدمات وتسهيلات اين بانک وجود دارد
وي ادامه داد: در حوزه تامين مالي در شرايط فعلي نقش آفرينان جديدي حاضر شده اندکه به دنبال ارائه محصولات و خدمات در زمان مناسب و بطور آني از طريق ابزارها و کانال ها مي باشند. در اين راستا بانک کشاورزي که نقش محوري در تامين مالي در حوزه اقتصاد کشاورزي را داراست و در توسعه نظام هاي نوين پرداخت نيز جز بانکهاي برتر در ميان ۳۵ بانک موجود است، از اين موضوع غفلت نورزيده و در مسير تحقق اقتصاد هوشمند بدنبال استقرار بانکداري ديجيتال براي ارتقاء جايگاه خود در نظام بانکي است و در اين مسير طي ۵فاز، نقشه راه جهت نيل به اهداف تحول ديجيتال را طراحي و تدوين نموده است.
رئيس هيات مديره بانک کشاورزي بيان داشت: درکنار اين مسائل حمايت از ايده هاي نوآورانه و کسب وکارهاي نوپا در قالب استارت آپ ها به منظور خلق ارزش افزوده براي مشتريان بانک در دو حوزه بانکي و کشاورزي از جمله مواردي است که در دستور کار اين بانک مي باشد وتا کنون دو رويداد دربانک تحت عنوان هاي فين تک و زنجيره ارزش گياهان دارويي برگزار شده است.
ماهي کار در پايان ضمن قدرداني از زحمات رضا نوري در طي مدت حضورشان در مديريت شعب بانک کشاورزي استان اردبيل، داود رجبي را به عنوان مدير جديد اين بانک معرفي و اظهار داشت: نامبرده تمامي مراحل گردش شغلي را در بانک به درستي طي طريق نموده و با برنامه هاي مترقي در اختيار و همکاري بي بديل مسئولين استاني و ياري کارکنان بانک کشاورزي بعنوان جهادگران واقعي عرصه اقتصاد خواهند توانست بيش از گذشته قدمهاي موثري در رشد و تعالي اقتصاد کشاورزي اين خطه از ايران زمين بردارد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اردبيل را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اردبيل در تلگرام :
http://telegram.me/joinchat/AAAAAEKMRiNB88Qz3ta3yA
آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today