نماد آخرین خبر

هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
هشدار پلیس فتا در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد

باشگاه خبرنگاران/ رئيس پليس فتا آذربايجان غربي هشدار داد: با توجه به ارائه آموزش براي دانش‌آموزان در بستر فضاي مجازي و استفاده از اپليکيشن شاد، شهروندان مراقب شگرد‌هاي مجرمان سايبري در اين خصوص باشند.

با توجه به شرايط کنوني و برگزاري کلاس‌هاي درسي به صورت آنلاين، خانواده‌ها بايد با برنامه‌ريزي مناسب و زمان‌بندي دقيق بر فعاليت کودکان و نوجوانان خود در فضاي مجازي نظارت داشته باشند همراهي و هماهنگي والدين با سيستم آموزش مجازي وزارت آموزش و پرورش نه تنها باعث بالا رفتن سطح آموزش و يادگيري دانش‌آموزان مي‌شود، بلکه بهترين مانع براي جلوگيري از تهديدات و آسيب‌هاي فضاي مجازي عليه دانش‌آموزان است، بنابراين پليس فتا از والدين محترم درخواست مي کند براي مصون ماندن فرزندان خود از آسيب‌هاي فضاي مجازي در هنگام استفاده از برنامه شاد با توجه به هشدار‌هاي پليسي ذيل مد نظر قرار گيرد.
۱- برنامه‌هايي که از منابع ناشناس در گوشي نصب کرده اند را حذف کنند؛ چراکه در صورت نصب برنامه شاد امکان آلودگي به بدافراز در برنامه‌هاي قبلا نصب شده متصور است.
۲- والدين از نصب پروکسي، فيلترشکن از سوي دانش‌آموزان جلوگيري کنند؛ چراکه نصب و اجراي اين نرم‌افزار‌ها سطح دسترسي کودکان و نوجوانان را به محتوا‌هاي نامناسب بازکرده و باعث آسيب‌هاي روحي و رواني دانش‌آموزان مي‌شود.
۳- جهت نصب و به روزرساني اپليکيشن شاد توصيه مي‌شود حتماً به سايت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنيد.
۴- استفاده از پوشش اعلامي مدارس در آموزش مجازي اولين مرحله از حفظ حريم خصوصي دانش‌آموزان است.
۵- والدين بايد بر زمان استفاده از اينترنت از سوي دانش‌آموزان نظارت ويژه داشته باشند و آموزش مجازي دروس نبايد باعث اين امر شود که تمام زمان دانش‌آموزان در فضاي مجازي سپري شود.
۶- توجه به تنظيمات حريم خصوصي و امنيت در برنامه شاد از گذر واژه مناسب و فعال سازي تائيد دو مرحله‌اي انجام شود.
۷-براي نصب اپليکيشن يا سامانه شاد نياز به پرداخت وجه نيست در صورت هدايت به درگاه جعلي از ثبت اطلاعات فردي و بانکي خودداري شود.
۸- خانواده‌ها دقت کنند حضور کنترل نشده و استفاده زياد از فضاي مجازي علاوه بر آسيب‌هاي جسماني، صدمات روحي و رواني مثل اعتياد اينترنتي را در پي خواهد داشت.
۹- استفاده از ضد بدافزارها، سيم کارت کودک، رمزنگاري داده‌هاي مهم بر روي موبايل يا تبليت دانش آموز و استفاده از بسته‌هاي اينترنت داخلي.
۱۰- در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فضاي مجازي به سايت پليس فتا به آدرس الکترونيکي www.cyberpolice.ir مراجعه و موضوع را در قسمت گزارشات مردمي ثبت کنند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان غربي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان غربي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAELz0XoXS28pvvtZPA
آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today