نماد آخرین خبر

ایمن‌سازی 7 نقطه پُرتصادف در مسیرهای ارتباطی استان زنجان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ایمن‌سازی 7 نقطه پُرتصادف در مسیرهای ارتباطی استان زنجان

ايرنا/ مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان زنجان گفت: هفت نقطه از ۵۰ نقطه حادثه خيز مسيرهاي ارتباطي اين استان به طور کامل اصلاح و ايمن سازي شده است.

عبدالحسين علي اکبري، مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان زنجان با بيان اينکه سال ۹۶ تعداد نقاط پُرتصادف شناسايي شده در مسيرهاي ارتباطي اين استان به تعداد ۱۰۵ نقطه بود، افزود: اصلاح و ايمني سازي ۹ نقطه حادثه خير شناسايي شده ديگر نيز در دست اجرا است.
وي با بيان اينکه عمليات اجرايي اصلاح و ايمن سازي در ۳۴ نقطه حادثه خيز شناسايي شده ديگر نيز به علت کمبود منابع اعتباري، اجرا نشده است، اظهار داشت: از جمله کارهاي اساسي به منظور ايمني سازي و کاهش وقوع تصادفات در آزاد راه زنجان - قزوين، نيز با حمايت سازمان راهداري و حمل و نقل، ۱۱۰ کيلومتر نيوجرسي مفصلي بتني ايجاد شده که تا به امروز ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
علي اکبري با بيان اينکه براي کاهش وقوع تصادفات در نقاط پرتصادف، راهکارهاي اجرايي ارائه شده است، تصريح کرد: به همين منظور طرح تعريض و چهار خطه کردن محورهاي اصلي ۲ خطه به ويژه در مسيرهاي ارتباطي زنجان - بيجار، زنجان - ميانه، زنجان - تاکستان، قيدار - همدان و سلطانيه - قيدار از سوي اداره کل راه و شهرسازي استان پيگيري مي شود.    
وي با اشاره به اينکه ايجاد روشنايي در نقاط مه‌گير آزاد راه زنجان - قزوين نيز که به طول ۳۰ کيلومتر است، پيشرفت خوبي را دارد و در بحث لکه گيري و روکش آسفالت اين مسير ارتباطي پر تردد نيز به مبلغ ۴۰ ميليارد تومان قرارداد منعقد شده است، افزود ۳۰ درصد محورهاي اين استان در اين مسير ارتباطي داراي خرابي شديد هستند.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان گفت: تقويت استقرار پليس راه و دستگاه هاي امداد و نجات در محورها به ويژه در ۳۰ کيلومتري شهرها، راه اندازي گشت هاي محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روز به ويژه در بحث ناوگان عمومي بهخصوص اتوبوس ها و اجراي طرح هاي ارتقاي سطح ايمني مختلف نيز ازجمله فعاليت ها و اقدمات در حوزه کاهش تصادفات است.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today