نماد آخرین خبر

درگذشت مدیر سابق شبکه 5 سیما

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
درگذشت مدیر سابق شبکه 5 سیما

صدا و سيما/ محمد حسين حرمي شبکه ۵ تلويزيون و مدير سابق راديو تهران و از پيشکسوتان صدا و سيما که به علت بيماري کرونا در بيمارستان مسيح دانشوري بستري بود، به ملکوت اعلي پيوست.

زنده ياد محمدحسين حَرَمي در سال ۱۳۳۲ شمسي در تهران، محله قنات‌آباد متولد شد. پدرش آشيخ محمدقاسم از روحانيون و وعاظ تهران و از علاقه‌مندان به آيت‌الله کاشاني و شهيد نواب صفوي بود و در بيوت مراجع و علماي تهران و عراق منبر مي‌رفت و از طرف برخي مراجع عظام، اجازه نقل حديث دريافت کرده بود و بعد از اين‌که نهضت اسلامي امام خميني در سال ۱۳۴۱ آغاز شد، وي نيز از هواداران نهضت و از علاقه‌مندان به امام خميني بود.
محمدحسين در خانواده‌اي ديني و علاقه‌مند به مسائل سياسي رشد يافت. دوران کودکي و نوجواني او مصادف با بيداري اسلامي ملت ايران و قيام آن‌ها عليه حکومت پهلوي بود. پس از طي دوران ابتدايي و متوسطه در مدارس اسلامي، به دليل اقامت پدربزرگش آشيخ غلامحسين خويي که به دليل اقامت در کربلا و حضور مداوم در حرم مطهر امام حسين (ع) و خدمت به زائران حرم به «کبوتر حرم» مشهور بود، سفري يک‌ساله به همراه خانواده به عراق داشت و در آن‌جا موفق شد در چند نوبت به ملاقات امام خميني نائل شود. همين ملاقات‌ها وي را به سوي فعاليت‌هاي سياسي و مبارزاتي عليه رژيم شاه کشاند. پس از بازگشت از کربلا، سفري به سوريه، لبنان و مصر داشت و در آن‌جا امام موسي صدر و عده‌اي از مبارزين خارج از کشور را ملاقات کرد. ارتباطات محمدحسين حرمي با خارج از کشور، با دريافت اعلاميه‌هاي حضرت امام و تکثير و توزيع آن‌ها در داخل ادامه يافت تا اين‌که در تابستان ۱۳۵۴ مورد شناسايي ساواک قرار گرفت.
وي که جواني ۲۲ ساله بود در کميته مشترک ضدخرابکاري به مدت سه ماه، تحت شديدترين شکنجه و بازجويي قرار گرفت و نهايتاً به جرم «اقدام عليه امنيت ملي و ارتباط با گروه‌هاي خرابکار» به شش سال زندان محکوم و به زندان قصر منتقل شد. وي سي و هفت ماه در زندان ماند و مقارن با پيروزي انقلاب اسلامي در آبان ۱۳۵۷ از زندان آزاد شد. پس از ورود امام خميني به تهران در بهمن ۱۳۵۷، محمدحسين حرمي مدتي در کميته استقبال از امام و مقرّ امام در مدارس رفاه و علوي فعاليت داشت.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در سمت‌هاي مختلفي در حوزه صدا و سيما در استان‌هاي تهران و سيستان و بلوچستان خدمت کرد و نهايتاً با مديريت شبکه ۵ تلويزيون جمهوري اسلامي ايران بازنشسته شد و کماکان به فعاليت‌هاي انقلابي ادامه داد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran