برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خفاش شب گیلان اعدام شد؛ فرزاد . ن کیست؟

منبع
رکنا
بروزرسانی
خفاش شب گیلان اعدام شد؛ فرزاد . ن کیست؟

رکنا/ فرزاد . ن خفاش شب گيلان به دار مجازات آويخته و اعدام شد.

فرزاد.ن قاتل سريالي هشت زن گيلاني که به 7 مرتبه اعدام محکوم شده بود، امروز صبح در زندان لاکان رشت به دار مجازات آويخته شد.
از اتهامات متهم رديف اول، فرزاد معروف به خفاش شب گيلان ميتوان به «هشت فقره قتل عمد»، «سرقت طلاي مقتولان»، «جنايت بر ميت شش» مقتول از طريق «مثله کردن اجساد» عنوان کرده و براي متهم رديف دوم، همسر فرزاد «ارتکاب معاونت در قتل عمد» و همچنين «مورد معامله قرار دادن طلاهاي مسروقه» و «خودداري از کمک و مساعدت براي فرد در معرض خطر اشاره کرد.
گفته ميشود خانواده قربانيان حکم اعدام را اجرا کرده اند.
خفاش شب گيلان به ۷ بار قصاص محکوم شد. اين فرد که نامش فرزاد است در طول ۹ سال ۸ زن را بخاطر سرقت طلاهايشان کشته و سلاخي کرده است.
فرزاد متهم اصلي که به خفاش شب گيلان مشهور شده است در جريان مراسم دادگاه با ادعاي اينکه حال روحي مناسبي نداشت از قاضي دادگاه درخواست کرد که لايحه دفاعيه‌اش را قرائت کند.
در متن اين لايحه وي تنها قتل سه زن را پذيرفت و ادعا کرد: برخي مطالبي که پيش‌تر و در جلسات ديگر نوشته شده و منسوب به من بوده ، قبول ندارم و تنها بخشي از اعتراف‌هايي که به دستخط و امضا و اثر انگشت خودم است ، مي‌پذيرم. حتي بخشي از اظهارات را با زور و تهديد و با وعده تخفيف حکم و برائت همسرم و همچنين تحت فشار روحي براي آينده فرزندم از من گرفته‌اند که همه آنها را رد مي‌کنم.
خفاش شب گيلان در دفاع از خود گفت: برخي قتل‌ها را نيز به‌خاطر اعتراف‌هاي بيهوده همسرم به گردنم افتاد. همچنين بسياري از اعتراف‌ها و صحنه سازي‌ها در کيفرخواست غير واقعي بوده و من تقاضاي تشکيل دادگاه ديگري در ملأ عام و با حضور رسانه‌ها را دارم. من بسياري از مقتول‌ها را نمي‌شناسم و اتهام شرب خمر را نمي‌پذيرم. 
خفاش شب گيلان که قتل هاي سريالي را رقم زده افزود: بيشتر مقتول‌ها دچار فساد اخلاقي بودند. انگيزه قتل‌ها به هيچ وجه مالي نبوده چون اگر چنين قصدي داشتم طلاهاي افرادي که به‌عنوان شاهد آمده‌اند را هم برداشته و آنها را هم مي‌کشتم.
در ادامه دادگاه نماينده دادستاني گفت: ضد و نقيض بودن اظهارات متهمان و انکار آنها نشان از تلاش آنها براي فرافکني دارد. همچنين آزادي بيان وي درباره نقض يا تأييد اظهارات متهم رديف اول نشان مي‌دهد اظهارات او براي اعتراف زير فشار صحت ندارد. متهم که به عنوان خفاش شب گيلان شناخته شده است در تشريح برخي صحنه‌ها تنها بوده و محل دقيق قتل و اختفاي جسد را با جزئيات بيان کرده است.

اعدام خفاش شب گيلان

نماينده دادستاني در خصوص استفاده از سيمکارت‌ها و تلفن‌هاي همراه متعدد توسط متهم رديف اول اذعان داشت: رد پاي قاتل در چند مورد کاملاً مشهود است. در خصوص قتل خانم(م.آ) ٢ شماره تلفن توسط قاتل مورد استفاده قرار گرفته که يکي از اين خطوط پس از ارتکاب قتل در گوشي تلفن همراه مقتول روشن شده است. همچنين با همان خطي که با يکي از مقتولان در ارتباط بوده، با يکي از نجات يافتگان نيز در ارتباط بوده است.
نماينده دادستان افزود: تمامي شواهد مکتوب از زبان نجات يافتگان و حتي اعتراف‌هاي جسته و گريخته هر دو متهم دلالت بر همدستي متهم رديف دوم - همسر قاتل - در جلب رضايت و ايجاد حاشيه امنيت در ذهن مقتولان و فراهم کردن زمينه مناسب براي ارتکاب جرم توسط متهم رديف اول دارد. اين زن در جلسه رويارويي با يکي از نجات يافتگان در جلسه بازپرسي گفت: «همان شب بايد تو را مي‌کشتيم، همسرم همان شب ٢ بار مي‌خواست تو را بکشد ولي دخترم از خواب بيدار مي‌شد و همسرم نتوانست تو را بکشد! تو باعث شدي که ما را بگيرند!» اين امر اتهام‌هاي آنها را ثابت مي‌کند. همچنين چندين پرونده مفتوح قتل‌هاي مشابه با اين پرونده موجود است که با ادعاي متهم رديف اول بايد به گردن او مي‌افتاد که نشد و ادعاي او از اين بابت مردود است. سپس يکي از اولياي دم در جايگاه ايستاد و خواستار قصاص نفس متهمان و اعدام چند باره آنها شد.

دفاعيات آخر خفاش شب زنان در گيلان

دادگاه پس از وقفه‌اي ۲۰ دقيقه‌اي با اشاره به اتهام‌هاي متهم رديف اول به ارتکاب ٨ فقره قتل عمد، سرقت طلاي مقتولان، جنايت بر ميت ۶ مقتول از طريق مثله کردن اجساد و براي متهم رديف دوم به ارتکاب معاونت در قتل عمد تعدادي از مقتولان با همکاري متهم رديف اول و همچنين مورد معامله قرار دادن طلاهاي مسروقه و خودداري از کمک و مساعدت براي فردي که در معرض خطر بوده، از متهمان خواست تا آخرين دفاعيات خود را مطرح کنند.
متهم رديف اول همچنان ادعاهاي قبلي خود را تکرار کرد و گفت: تنها قتل ٣ زن را مي‌پذيرم. جنايت بر ميت «ل.د» را قبول دارم و حتي طلاهاي «ف.م» را با او دفن کردم. برداشتن بقيه طلاهاي مقتولان نيز به‌خاطر آن بود که آنها ديگر مرده بودند و در هنگام دفن طلاهاي آنها را برمي‌داشتم و در خانه نگهداري مي‌کردم. شايد همسرم آنها را برداشته و فروخته است.
متهم رديف دوم نيز در آخرين دفاع خود تأکيد کرد: من از هيچ‌کدام از کارهاي همسرم خبر نداشتم و همان‌طور که پيش‌تر گفتم يک شب در سال ٩۵ زني را ديدم که در دستشويي خانه غش کرده بود. اما وقتي از همسرم موضوع را پرسيدم او به من حمله ور شده و گلويم را گرفت وسپس مرا به اتاق انداخت و در را روي من و دخترم بست.
اظهارات مکتوب خفاش شب گيلان در اعتراف‌ها دستخط خودم بوده اما برخي از آنان را قبول ندارم. من هرگز نگفتم که با همسرم و فرزندم در خيابان افرادي را سوار مي‌کرديم و حضور من به‌خاطر جلب اعتماد مقتولان بوده است. تنها فروش ۲ مورد از طلاها را قبول دارم که آن هم قبل از اطلاعم از اقدام‌هاي همسرم بود.در پايان جلسه قضات وارد شور شدند و قرار شد تا ۶ روز ديگر حکم اين پرونده را صادر کنند.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today