نماد آخرین خبر

معاون استاندار: خبازی‌های سیستان و بلوچستان باید درجه بندی شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون استاندار: خبازی‌های سیستان و بلوچستان باید درجه بندی شوند

ايرنا/ معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها نسبت به اجراي طرح درجه بندي خبازي‌ها اقدام کنند و اين طرح بايد به صورت پايلوت از شهر زاهدان آغاز شود.

ماندانا زنگنه شامگاه پنجشنبه در کارگروه گندم، آرد و نان سيستان و بلوچستان اظهارداشت: کميته آرد و نان طرح درجه بندي خبازي‌ها را به صورت پايلوت از شهر زاهدان شروع کند و اين طرح را به فرمانداري‌ها نيز ابلاغ مي‌کنيم تا نسبت به درجه بندي تمام خبازي هاي شهري و روستايي در شهرستان ها نيز اقدام کنند.
وي تصريح کرد: اين موضوع بايد در بهمن‌ماه عملي شود و نانوايي‌هايي که بالاترين استانداردها را داشته باشند در سهميه آنها بازنگري خواهد شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: نانوايي‌هاي غيراستاندارد نيز بايد موظف به رعايت استانداردها و با تخلفات آنها برخورد شود.
وي خاطرنشان کرد: بازرسي، صمت، شرکت غله و خدمات بازرگاني و دادستاني تخلفاتي که در سالجاري در حوزه آرد و نان رخ داده را احصا و تجميع کنند و سازمان صمت اين تخلفات را بررسي و علت تخلفات را مشخص کند چراکه اين تخلفات چه در مجموعه‌هاي دولتي و چه در خبازي‌ها و چه در حوزه حمل و نقل صورت گرفته باشد بايد به سيستم قضايي براي پاسخگويي به تخلفات اجرا شود.
 زنگنه تاکيد کرد:با توجه به افزايش سهميه ۲ هزار و۵۰۰ تني به سهميه آرد سيستان و بلوچستان، بازنگري در نحوه عملکرد خبازي‌ها، عرضه و توزيع و ميزان رضايتمندي، خلاها و کمبودها در حوزه آرد و نان توسط فرمانداري‌ها و اعضاي کارگروه آرد و نان در شهرستان‌ها صورت گيرد.
وي از شرکت حمل و نقل خليج فارس که حمل آرد خبازي‌هاي سيستان و بلوچستان را برعهده دارد، خواست تا حمل سهميه شهرستان‌ها به نحو مطلوبي انجام شود و به گونه‌اي نباشد که سهميه يک شهرستان به طور کامل حمل و حمل آرد به شهرستان دور افتاده انجام نشود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به اتمام قرارداد شرکت حمل و نقل خليج فارس در پايان بهمن ماه، شرکت غله و خدمات بازرگاني به شرکت‌هايي که توانمندي براي حضور در عرصه حمل آرد استان را دارند فراخوان دهند و شرايط، ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي اين شرکت‌ها براي انعقاد قرارداد مورد بررسي قرار گيرد.
وي بيان کرد: صدور مجوز خبازي در شهرستان‌هاي جديد التاسيس صورت خواهد گرفت و قطعا براي صدور اين مجوزها شرايط خاصي را در نظر خواهيم گرفت.
زنگنه تاکيد کرد: سازمان بازرسي، صمت و شرکت غله و خدمات بازرگاني بر نحوه عملکرد نانوايي ها وساعت کاري آنها نظارت داشته باشند و نانوايي‌هايي که شلوغ هستند بايد علت آن رصد شود و اگر واقعا کمبود سهميه وجود داشته باشد به صورت موردي افزايش سهميه در اين نانوايي‌ها انجام خواهد شد تا به شرايط مطلوب برسند.

آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today