نماد آخرین خبر

ساخت یک چهارم آزادراه‌های کشور در آذربایجان‌شرقی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ساخت یک چهارم آزادراه‌های کشور در آذربایجان‌شرقی

باشگاه خبرنگاران/ رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي گفت: يک چهارم طرح‌هاي آزادراهي کشور در استان آذربايجان شرقي در حال اجراست.

بهبودي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي  در برنامه دستاورد راديو تبريز  با بيان اينکه يک چهارم طرح‌هاي آزادراهي کشور در استان آذربايجان شرقي در حال اجراست گفت: اگر اين طرح‌ها به بهره برداري برسند در ارتقاي سهم حمل و نقل آذربايجان شرقي در کشور و افزايش نقش اقتصادي استان سهم بسزايي خواهند داشت.
او با تشريح طرح‌هاي مهم آزادراهي استان  آذربايجان شرقي گفت: در هفته‌هاي اخير بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، تلاش، پيگيري و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و به بهره برداري رسيدن آزادراه سهند- تبريز بوديم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي با بيان اينکه جاده تبريز- اهر که جزو مطالبات جدي مردم بود زير بار ترافيک رفته و تقريبا در مرحله بهره برداري قرار گرفته است افزود: بيش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نيز به بهره برداري رسيده است.
بهبودي آزادراه مرند- تبريز- بازرگان را جزو حلقه‌هاي مفقوده محور ترانزيتي آسيا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبريز اين آزادراه توسط پيمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهي خوي و ايواوغلي در حال واگذاري به پيمانکار است و ساير قطعات نيز که در آذربايجان غربي قرار دارد با جديت پيگيري مي‌شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي گفت: آزادراه مرند- تبريز- بازرگان يک پروژه آزادراهي ۲۵۴ کيلومتري بسيار مهم است که مي‌تواند در محور ترانزيتي کشور و منطقه شمال غرب نقش موثري ايفا کند.
او افزود: در محور شبستر، قطعه صوفيان – شبستر تکميل شده و محور شبستر- تسوج نيازمند پيگيري و رفع نواقص است.
او همچنين با اشاره به طرح‌هاي توسعه ريلي استان گفت: پيشرفت محور جديد پروژه راه آهن ميانه – تبريز با وجود تاخير بيش از حد انتظار در چند سال گذشته رضايت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداري رسيده است.
او افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجراست و اميدواريم اين محور نيز حداکثر تا پايان دولت به ايستگاه خاوران برسد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي گفت: خط يک متروي تبريز تقريبا تکميل شده و ۴ ايستگاه آن اخيرا به بهره برداري رسيد؛ عمليات اجرايي خط دو شروع شده و رديف بودجه خط سه نيز در قانون بودجه امسال تعريف شد؛ در واقع هر سه خط متروي تبريز داراي رديف بودجه هستند.

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today