نماد آخرین خبر

خیز کرونا در جنوب فارس و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خیز کرونا در جنوب فارس و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

ايرنا/ آنگونه که آمارها مي‌گويد و از روزهاي قبل مسوولان دانشکده علوم پزشکي لارستان نيز بارها نسبت به خطر آغاز موج چهارم کرونا و افزايش شمار مبتلايان به اين ويروس در جنوب فارس هشدار داده بودند، به نظر مي‌رسد اين هشدارها هم اينک رنگ واقعيت گرفته است.

بر اساس آمار دانشکده علوم پزشکي لارستان شمار مبتلايان به کرونا در دوازدهم بهمن‌ماه ۹۹ در اين شهرستان نسبت به يازدهم بهمن‌ماه ۹۹ سه برابر شده و تست ۷۰ نفر مثبت اعلام شده است.
سخنگوي دانشکده علوم پزشکي لارستان مي گويد از اين تعداد بيشترين شمار مبتلايان مربوط به روستاي کَرمُستج از توابع بخش مرکزي لارستان با ۲۵ نفر و همچنين روستاهاي فيشور شهرستان اوز و کاريان بخش جويم نيز به ترتيب با ۱۸ و ۱۳ مورد بوده است.
محمدعلي اسروش معتقد است که اين آمارها هرچند ناشي از افزايش تست‌هاي کرونايي در برخي مناطق در قالب اجراي طرح شهيد سليماني است اما خطر را بايد جدي گرفت.
وي مي گويد: افزايش آمار مبتلايان و خطراتي که اين روزها از موج چهارم کرونا در جنوب فارس به گوش مي‌رسد و کادر درمان دانشکده علوم پزشکي را نيز به تکاپوي بيشتر براي مقابله و اعلام هشدارهاي لازم انداخته، يادآور روزهاي سخت و حتي به نوعي تداعي کننده پيک نخست ويروس کرونا در اين منطقه است.
اسروش، شمار فوتي‌هاي ناشي از کرونا در منطقه لارستان را تاکنون ۱۳۹ نفر عنوان و بيان مي‌کند: از مجموع ۷۰ نفر مبتلاي شناسايي شده در روز گذشته ۱۴ نفر در بيمارستان‌هاي تحت پوشش بستري هستند که حال چهار نفر از آنها وخيم گزارش شده و اکنون زير دستگاه تنفسي(ونتيلاتور) قرار دارند.
نشانه‌هاي موج چهارم کرونا و محدودهاي سختگيرانه در چهار روستا
معاون بهداشتي دانشکده علوم پزشکي لارستان همچنين خطر موج چهارم کرونا در منطقه و شهرهاي جنوبي فارس را يادآور شد و گفت: چهار روستاي کاريان، لاغران، احمد محمودي و جلال‌آباد از بخش‌هاي جويم و بنارويه به مدت ۲ هفته با محدوديت‌هاي سختگيرانه در تردد مواجه خواهند بود.
وحيد يگانه بيان کرد: در نشستي که با علما، معتمدين و دهياران اين روستاها برگزار شد شرايط اجراي اعمال محدوديت‌ها به مردم ابلاغ و محدوديت‌هاي شديد کرونايي هم اينک در اين روستاها در حال اجراست.
وي با بيان اينکه هرگونه تردد در اين روستاها از شهرها و روستاهاي اطراف و همچنين برگزاري مراسم و آيين‌هاي ديني و مذهبي از  جمله نماز جماعت،عروسي، عزا و دورهمي‌ها و تجمع‌هاي گروهي در اين روستاها ممنوع است، گفت: در سه روز  شمار افراد مثبت و مبتلايان به کرونا تنها در روستاي کاريان جويم ۴۰ نفر بوده است.
يگانه افزود: همچنين روز پنجشنبه نهم بهمن‌ماه ۹۹ از مجموع ۶۷ نفر شمار مبتلايان به کرونا در شهرستان لارستان، ۱۵ نفر از آن‌ها مربوط به اين روستا بود.
معاون بهداشتي دانشکده علوم پزشکي لارستان گفت: در صورت رعايت نشدن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي از سوي شهروندان، بدون شک محدوديت‌هاي شديد قبلي از جمله کاهش زمان فعاليت اصناف نيز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
يگانه با بيان اينکه به نظر مي‌رسد برخي شهروندان هنوز خطر کرونا را جدي نگرفته‌اند، اظهارکرد: بر اساس بررسي‌ها و تحليل‌هاي آماري از مبتلايان به کرونا در سطح منطقه لارستان ، مهمترين علت و بيشترين ميزان مبتلايان ناشي از دورهمي‌هاي خانوادگي و تجمعات غير ضروري است.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online