نماد آخرین خبر

اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در خراسان جنوبی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران/ رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي گفت: طرح ويژه بازرسي و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ايام نوروز ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور از ۱۵ بهمن ماه در استان آغاز خواهد شد.
 
جرجاني، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرايي طرح نظارتي نوروز ۱۴۰۰ از سوي سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان کشور افزود: با توجه به افزايش تقاضاي عمومي در ايام پاياني سال و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعيت بازار کالا و خدمات اولويت دار در مراحل تأمين و توزيع با هدف ايجاد آرامش در فضاي رواني جامعه، طرح مذکور از ۱۵ بهمن ماه لغايت ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ در سطح استان اجرايي خواهد شد.
او افزود: ايجاد زمينه مناسب براي تأمين و توزيع مايحتاج عمومي، جلوگيري از تخلفات احتمالي و رسيدگي فوري، دقيق و کارشناسي به شکايات و گزارش‌هاي مردمي، اتخاذ تهميدات لازم به منظور هم افزايي و همکاري مؤثر با ساير نهاد‌ها و دستگاه‌هاي ذيربط در سطح استان جهت وحدت رويه در اقدامات نظارتي و اطلاع رساني براي ارتباط هموطنان عزيز از طريق سامانه ۱۲۴ از جمله اهداف اجراي اين طرح نظارتي است.
جرجاني اظهار کرد: هماهنگي‌هاي لازم جهت بهره گيري از حداکثر توان ادارات ذيربط از جمله دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، اداره کل تعزيرات حکومتي، اتاق اصناف، انجمن‌هاي حمايت از حقوق مصرف کنندگان، ناظران افتخاري و تشکل‌هاي توليدي و توزيعي صورت خواهد گرفت.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي تاکيد کرد: برگزاري گشت‌هاي مشترک کارشناسي با دستگاه‌هاي ذيربط استاني جهت هم افزايي و حصول نتايج مطلوب در دستور کار سازمان در اين طرح نظارتي خواهد بود.

او بيان کرد: نظارت در بخش کالايي معطوف به کالا‌هاي هدف شامل ميوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنيات، آجيل و خشکبار، خواربار و شيريني، پوشاک، کيف و کفش، روغن موتور، مواد شوينده و تاير خودرو خواهد شد.
جرجاني همچنين با اشاره به اهميت نظارت بر بخش خدماتي در ايام نوروز افزود: در بخش خدماتي نيز نظارت بر عملکرد شرکت‌هاي مسافرت هوايي و زميني و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهري و برون شهري، اماکن تفريحي و فرهنگي، سياحتي و زيارتي، واحد‌هاي اقامتي، غذاخوري ها، رستوران‌هاي بين شهري، انبار‌ها و سردخانه ها، ميادين ميوه و تره بار، خدمات خشکشويي و قاليشويي از جمله اولويت‌هاي نظارتي در ايام نوروز خواهند بود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي با اشاره به نقش مهم گزارشات مردمي در برخورد به موقع با متخلفان بيان کرد: سامانه تلفني ۱۲۴ در مرکز استان و شهرستان‌ها آمادگي دريافت گزارش‌هاي مردمي را دارد و بازرسان در اسرع وقت و با اولويت به آن‌ها رسيدگي خواهند کرد.

آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today