نماد آخرین خبر

زندان سرانجام ۲ پرونده کلاهبرداری در فارس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زندان سرانجام ۲ پرونده کلاهبرداری در فارس

ايسنا/ طي روزهاي گذشته، ۲ پرونده کلاهبرداري با سوءاستفاده از فضاي مجازي و اعتماد مردم، توسط پليس در فارس به سرانجام رسيد و متهمان اين پرونده‌ها با حکم مقام قضايي روانه زندان شدند.

سردار رهام‌بخش حبيبي، فرمانده انتظامي استان فارس دوشنبه ۱۳ بهمن به خبرنگاران گفت: بعد از طرح شکايت از سوي شماري از شهروندان مبني بر اينکه فردي از آنان کلاهبرداري کرده، موضوع توسط پليس فتا در استان در دستور کار قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبيبي گفت: فرد کلاهبردار با ايجاد يک صفحه در اپليکيشن اينستاگرام، مدعي شده بود که مي‌تواند مدرک تحصيلي معتبر براي متقاضيان تهيه کند و از اين طريق اقدام به کلاهبرداري کرده بود.
حبيبي با يادآوري اينکه اتهام فرد ياد شده، علاوه بر کلاهبرداري، جعل هم بوده است، گفت: کارآگاهان پليس فتا در فارس با انجام اقدامات پيچيده فني و تخصصي موفق به شناسايي فرد کلاهبردار شدند و با توجه به حضور او در شهر قم، اقدامات لازم براي اخذ نيابت قضايي انجام شد.
فرمانده انتظامي فارس خاطرنشان کرد: بعد از اخذ نيابت قضايي، ماموران انتظامي فارس به قم عزيمت کرده و پس از شناسايي مخفيگاه متهم، او را با شگردهاي خاص پليسي، دستگير و به شيراز منتقل کردند.

حبيبي اضافه کرد: متهم در بازجويي اوليه به ۳۲ ميليارد کلاهبرداري با ترفند فروش جعل مدارک تحصيلي از ۱۰۰ نفر اقرار کرد و پس از تکميل پرونده تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد.
سردار حبيبي با بيان اينکه هرگونه مدرک تحصيلي يا گواهينامه مهارت شغلي بدون تاييد وزارت علوم معتبر نيست و پيگرد قانوني دارد، از شهروندان خواست قبل از هرگونه ثبت نام و واريز وجهي از مورد تاييد بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهي يابند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir گزارش دهند.
بسته شدن پرونده کلاهبردار ۲۶ ميلياردي 
جانشين فرمانده انتظامي استان فارس نيز گفت: به دنبال ارجاع يک پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب به پليس مبني بر اينکه شماري از شهروندان در اقصي نقاط کشور مورد کلاهبرداري قرار گرفته‌اند، موضوع به شکل ويژه در دستور کار قرار گرفت.
سردار يوسف ملک‌زاده با بيان اينکه کلاهبرداران در اين پرونده با وعده فروش اينترنتي لوازم خانگي، افراد را فريب داده بودند، گفت: با توجه به محل استقرار کلاهبرداران، پرونده در اختيار ماموران انتظامي شهرستان لارستان قرار گرفت.
او اضافه کرد: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که فردي ناشناس تحت عنوان فروش لوازم خانگي، از ۲۵ نفر شهروندان استان‌هاي مازندران، گيلان، بوشهر، تهران و کرج، بالغ بر ۲۶ ميليارد ريال کلاهبرداري کرده است.
جانشين فرمانده انتظامي استان فارس گفت: ماموران پليس، با انجام اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را در يکي از محله‌هاي شهرستان لارستان شناسايي و دستگير کنند.
ملک‌زاده گفت: اين متهم سابقه‌دار، در بازجويي اوليه به جرم خود مبني بر ۲۶ ميليارد ريال کلاهبرداري اقرار کرد و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online