نماد آخرین خبر

صعود ۱۷ پله‌ای جایگاه کردستان در ورزش سه‌گانه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
صعود ۱۷ پله‌ای جایگاه کردستان در ورزش سه‌گانه

باشگاه خبرنگاران/ رئيس هيات ورزش سه گانه کردستان از صعود ۱۷ پله‌اي جايگاه کردستان در آخرين رده‌بندي فدراسيون ورزش سه‌گانه خبر داد.

پرويز استيفايي، رئيس هيات ورزش سه گانه کردستان گفت: ورزش سه‌گانه يا تري اتلون در ايران به سال ۸۰ برمي‌گردد که در آن زمان به صورت انجمن بوده است، اما در سال ۸۵ به عنوان بيست و يکمين عضو کنفدراسيون آسيا انتخاب شد و در سال ۸۶ با تعيين سرپرست فدراسيون و تهيه اساسنامه مربوطه به صورت فدراسيون درآمد و پس از آن هيات‌هاي استاني تشکيل شد که هيات سه‌گانه کردستان نيز جزء همان دسته از هيات‌ها بود.
وي افزود: استان کردستان از ابتداي تاسيس اين رشته در کشور جزء قطب‌هاي آن بوده و هر ساله در مسابقات کشوري به مقام‌هاي تيمي و انفرادي دست يافته است.
به گفته استيفايي، جايگاه اول تيمي و مقام اول کشوري در بخش انفرادي در رده سني نونهالان و مقام سوم کشوري در رده نوجوانان در سال ۹۰، مقام اول کشوري در بخش تيمي و مقام سوم کشوري رده نوجوانان در سال ۹۳، مقام چهارم کشوري در سال ۹۵، مقام دوم کشوري در مسابقات قهرماني کشور در سال ۹۷ در رده سني بزرگسالان، مقام سوم مسابقات المپياد ايرانيان در سال ۹۸ در بخش انفرادي و مقام اول مسابقات قهرماني کشور نخبگان در رده سني بزرگسالان از جمله عناوين برتر ورزش سه‌گانه کردستان بوده است.
رئيس هيات ورزش سه گانه کردستان گفت: رشته سه‌گانه يکي از رشته‌هاي هوازي بوده و نيازمند تمرين در هواي آزاد است همچنين به دليل نياز به مسافت زياد براي تمرين در اين رشته، تمرين در سالن امکان‌پذير نيست و خوشبختانه با توجه به اين موارد ورزشکاران ما توانستند در ايام کرونا با رعايت نکات بهداشتي با دوچرخه‌سواري در جاده‌ها و تمرين دو در پيست دووميداني و نيز شنا در آب‌هاي آزاد آمادگي خود را حفظ کنند.
وي بيان کرد: در آخرين رنکينگ فدراسيون که همان عملکرد سالانه هيات‌هاي استاني است، کردستان توانست با ۱۷ پله صعود به جايگاه هفتم برسد که به نوبه خود نادر است.
استيفايي خاطرنشان کرد: در آخرين مسابقات قهرماني کشور نخبگان که در استان آذربايجان شرقي برگزار شد، منصور عبدي ورزشکار هيات سه‌گانه استان توانست در جايگاه نخست قرار بگيرد.
رئيس هيات ورزش سه‌گانه استان گفت: رشته سه‌گانه نيازمند امکانات سه رشته ورزشي شنا، دووميداني و دوچرخه‌سواري است و لذا تنها با در اختيار داشتن دريا يا درياچه براي شنا، جاده کم‌خطر براي دوچرخه‌سواري و مکان مناسب براي دو مي‌توان اقدام به تمرين و فعاليت نمود.
وي با اشاره به برنامه‌هاي هيات سه‌گانه استان بيان کرد: هيات سه‌گانه استان در نظر دارد چندين پايگاه قهرماني در نقاط مختلف استان داير کند و همچنين با توجه به شرايط آب و هوايي و ارتفاع از سطح دريا، کردستان مي‌تواند ميزبان برخي از مسابقات قهرماني کشور باشد.
استيفايي مهمترين چالش پيش‌روي ورزش سه‌گانه را ناشناخته بودن آن در ميان مردم دانست و گفت: با توجه به المپيکي بودن اين رشته و اينکه در مسابقات المپيک جزء رشته‌هاي پر بيننده است مي‌توان به آينده آن اميدوار بود.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online