نماد آخرین خبر

حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن مبارکه به شهرکرد پایان یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن مبارکه به شهرکرد پایان یافت

ايرنا/ مجري طرح راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد گفت: حفاري طولاني‌ترين تونل راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد به طول يک هزار و ۵۳۰ متر روز چهارشنبه با حضور جمعي از مسئولان اين استان پايان يافت. 

عليرضا صلواتي، مجري طرح راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد روز چهارشنبه در ديدار ميداني از روند اجرايي پروژه راه‌آهن اين استان به همراه جمعي از مسئولان اين استان، اظهار داشت: طرح راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد داراي ۱۵ تونل به طول بيش از پنج کيلومتر است که حفاري اين تونل‌ها با استفاده از آخرين روش‌هاي روز دنيا در حال انجام است.
وي ادامه داد: تاکنون حفاري چهار تونل ابتدايي اين پروژه تکميل شده است و حفاري تونل شماره ۹ که طولاني‌ترين تونل طرح به شمار مي‌رود روز چهارشنبه به پايان رسيد و تونل شماره ۱۰ نيز به صورت کامل حفاري و آماده ريل‌گذاري  شده است.
صلواتي تصريح کرد: حفاري ۹ تونل ديگر اين طرح نيز به موازات يکديگر و بر اساس برنامه زمان‌بندي با استفاده از روش‌هاي حفاري مختلف به منظور تسريع در روند اجرا، در حال انجام است.
مجري طرح راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد در خصوص ديگر جزييات فني طرح نيز افزود: در طول مسير اين طرح، پنج دستگاه پل بزرگ پيش‌بيني شده که از ارتفاع ۲۰ تا ۵۰ متر از سطح زمين قرار گرفته‌ است و طول کلي اين پل‌ها حدود ۲.۵ کيلومتر بوده که همگي در حال احداث هستند.
صلواتي با بيان اينکه اتصال شهرکرد به شبکه ريلي کشور از مهم‌ترين رويکردهاي طرح راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد است، اظهار داشت: اين طرح بخشي از مسير پروژه راه‌آهن برقي اصفهان به خوزستان و راه‌آهن سراسري کشور است.
وي خاطر نشان کرد: اين طرح در يک سال گذشته نزديک به ۲۵ درصد پيشرفت داشته و هم‌اکنون با ۳۵ درصد پيشرفت کلي و ۴۴ درصد پيشرفت در بخش زيرسازي، در حال پيگيري است و با اين روند، ريل‌گذاري آن در سال آينده انجام خواهد شد.
مجري طرح راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد ادامه داد: اين طرح در سال ۱۳۸۵ توسط وزارت معادن و فلزات وقت و با هدف اتصال و دسترسي صنايع و معادن استان چهارمحال و بختياري به شبکه ريلي کشور طراحي شد اما محدوديت منابع مانع از اجراي آن شد که پس از آن در سال ۱۳۹۰ به وزارت راه و شهرسازي واگذار شد و سپس در دستور کار معاونت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور به عنوان متولي اصلي پروژه قرار گرفت.
راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کيلومتر با هدف جابجايي بار و مسافر احداث مي‌شود و تکميل آن تحول بزرگي در بخش‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري ايجاد مي‌کند.
تاکنون زيرسازي ۴۵ کيلومتر از اين مسير انجام شده است.

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday