نماد آخرین خبر

انتقاد تولیت آستان قدس رضوی از عدم تحقق وعده‌های دولت به دستگاه امام رضا(ع)

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد تولیت آستان قدس رضوی از عدم تحقق وعده‌های دولت به دستگاه امام رضا(ع)

فارس/ توليت آستان قدس رضوي گفت: دولت بايد حمايت‌هاي رهبري و بيانات و نظرات عالمانه معظم له را در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي مغتنم شمرده و به رهنمودهاي معظم له در شرايط فعلي کشور به‌ويژه رفع مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم جامعه عمل بپوشاند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين احمد مروي، توليت آستان قدس رضوي  در ديدار معاون اول رئيس‌جمهور و هيئت همراه که در تالار ولايت حرم مطهر رضوي برگزار شد نسبت به رسيدگي مضاعف دولت به مشکلات معيشتي مردم و غنيمت شمردن فرصت باقي‌مانده خدمت، تأکيد کرد.
توليت آستان قدس رضوي ضمن قدرداني از همراهي معاون اول رئيس‌جمهور با آستان قدس در اجراي پروژه آزادراه مشهد – چناران و درخواست نهايي شدن اقدامات لازم براي تکميل پروژه، ابراز کرد: آستان قدس در راستاي حکم رهبر معظم انقلاب و ايفاي وظايف اجتماعي و خدمت به مردم، وظيفه خود مي‌داند به ميزان مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتي و درماني و چه مسائل اقتصادي و رسيدگي به نيازمندان به کمک دولت بيايد و براي رفع مشکلات جامعه تلاش کند.
وي با تأکيد بر لزوم تلاش مضاعف دولت در حل مشکلات معيشتي مردم، اظهار کرد: مردم در بازار با کمبود مواجه نيستند اما نوسان و عدم ثبات قيمت‌ها باعث ايجاد مشکلات و معضلاتي براي اقتصاد کشور و مردم شده است؛ اميدواريم همان‌گونه که در تأمين کالاها، مديريت خوبي انجام شد در عرصه تثبيت قيمت‌ها، اقدام جدي و مؤثري به‌ويژه در کالاهاي اساسي صورت بگيرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين مروي در ادامه به نقش رهبري معظم انقلاب در همسويي مردم براي رعايت ضوابط بهداشتي و کمک به دولت اشاره و عنوان کرد: حقيقتاً علماي دين، مراجع عظام تقليد و در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب بسيار در کنترل ويروس کرونا در کشور کمک کردند. معظم له در تمام بيانات و رفتار خود بر اساس ضوابط و توصيه‌هاي بهداشتي که به مردم شده است، عمل مي‌کنند که اين موضوع خود تأثير بسياري در همسويي جامعه براي عمل به تصميمات ستاد کرونا و رعايت دستورالعمل‌ها و محدوديت‌هاي بهداشتي داشته است.
وي بابيان اينکه سيره رهبري معظم انقلاب همواره در جهت کمک به دولت‌ها براي حل مشکلات و خدمت به مردم و جامعه بوده است، تصريح کرد: دولت بايد حمايت‌هاي رهبري و بيانات و نظرات عالمانه معظم له را در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و... مغتنم شمرده و به رهنمودهاي معظم له در شرايط فعلي کشور به‌ويژه رفع مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم جامعه عمل بپوشاند.
توليت آستان قدس رضوي با انتقاد از عدم تحقق وعده‌هاي دولت نسبت به دستگاه امام رضا (ع)، ابراز کرد: مسئولان عالي دولت خلاف وعده‌هاي خود در وصول مطالبات قانوني آستان قدس عمل کردند و توفيق خدمت به اين آستان نوراني را نيافتند.
وي بابيان اينکه ايران اسلامي در منطقه پرتلاطم غرب آسيا امن‌ترين کشور است، ابراز کرد: به لطف الهي کشور ما از امنيت بسيار خوبي در منطقه‎اي پرآتش برخوردار است و خداوند همان‌گونه که آتش نمرود را براي ابراهيم سلامت قرار داد، جمهوري اسلامي را نيز در ميان آتشي که نمروديان و مستکبرين در اطراف ايجاد کرده‌اند، در امنيت و سلامت قرار داده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين مروي افزود: همه ناامني‌ها و آتشي که اطراف ايران اسلامي ايجاد کرده‌اند براي آن است که به جمهوري اسلامي آسيب برسانند، اما به لطف خدا، با عنايت حضرت ولي‌عصر (عج)، تلاش و دلسوزي مسئولان مربوطه و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اين آتش براي ما به‌سلامت تبديل شد، به‌گونه‌اي که ايران اسلامي از حيث امنيت براي ديگران يک الگو است و دشمنان تاکنون هيچ توفيقي از توطئه‌ها و دسيسه‌هاي خود به دست نياوردند که به اين سبب بايد شکرگزار درگاه الهي باشيم.
توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اينکه در قضيه کرونا مردم ايران فرهنگ غني خود را به نمايش گذاشتند، ابراز کرد: با اعلام خبر شيوع کرونا، برخي از مردم کشورهاي به اصلاح متمدن به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده و قفسه‌ها را خالي کردند و چه آبروريزي‌هايي را به بار آوردند، در فرودگاه‌ها دولت‌هاي به اصلاح پيشرفته مواد ضدعفوني و ماسک را از يکديگر سرقت مي‌کردند؛ اما الحمدالله در کشور ما هيچ‌کدام از اين اتفاقات رخ نداد که نشان از نجابت، فرهنگ ديني، صبر و مقاومت مردم دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar