نماد آخرین خبر

عضو هیأت‌علمی علوم‌پزشکی زنجان: اغلب کودکان کرونایی بهبود می‌یابند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عضو هیأت‌علمی علوم‌پزشکی زنجان: اغلب کودکان کرونایی بهبود می‌یابند

ايرنا/ عضو هيات علمي علوم پزشکي استان زنجان گفت: اغلب کودکان مبتلا به کرونا با درمان علامتي، حمايتي و درمان عوارض بهبودي پيدا مي‌کنند.

مجتبي کمالي اقدم، يک عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان با اشاره به اينکه علايم کرونا در کودکان بسيار متنوع تر از بزرگسالان است اظهار کرد: اين بيماري علاوه بر علايم تنفسي که غالب است مي تواند با علايم ديگري نيز خود را نشان دهد.
وي، بي حالي و کاهش تغذيه در شيرخواران، تغييرات جلدي همراه با تب، تب بدون وجود يافته ديگر، تب و تشنج، تب و راش انواع مختلف از کهيري تا راش "ضايعه پوستي"، بثورات پوسـتي ماکولوپاپولر يا راش منتشر، تب و استفراغ، تب و اختلال هوشياري و غيره را از جمله، نشانه هاي بيماري در اين قشر ذکر کرد.
کمالي اضافه کرد: به اين مهم بايد توجه داشت که سير بيماري کوويد۱۹ در کودکان از خفيف که شايعتر است تا شديد و به ندرت کريتيکال و کشنده مي تواند متغيير باشد.
وي ادامه داد: در موارد خفيف بسيار شايع بوده و اغلب نياز به بستري ندارند و درمان علامتي برايشان کافي بوده، ولي موارد متوسط نيازمند بستري در بخش و موارد بسيار شديد نيازمند بستري در "آي سي يو" ICU و گاها ونتيلاسيون مکانيکي هستند.
کمالي اظهار کرد: ولي به ندرت در برخي کودکان سندروم التهابي مولتي سيستمي به دنبال کرونا(MIS-C) نيز ممکن است رخ دهد که بسته به درگيري ارگانهاي مختلف نياز به درمانهاي خاص خود را دارد.
اين فوق تخصص بيماري هاي عفوني کودکان بيمارستان ولي عصر(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: به صورت کلي هرچند پيش آگهي در کودکان کرونايي بهتر از بزرگسالان است ولي در کودکان نيز موارد شديد و مرگ و مير بيماري ديده مي‌شود که اين موضوع اهميت رعايت مسائل بهداشتي، دوري از اجتماعات و استفاده از ماسک در کودکان را به ويژه با گسترش شکل جهش يافته انگليسي که سرايت بسيار بيشتري دارد، به طور قوي متذکر مي شود.

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today