نماد آخرین خبر

بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در جازموریان رفع تصرف شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در جازموریان رفع تصرف شد

ايرنا/ سرپرست حوزه قضايي بخش جازموريان رودبار جنوب گفت: طي سال گذشته بيش از ۵۰۰ هکتار اراضي ملي در اين بخش، رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شده است.

اميد سرحدي نژاد، سرپرست حوزه قضايي بخش جازموريان رودبار جنوب اظهار کرد: کاهش ورودي پرونده هاي انشعابات غير مجاز برق به دستگاه قضا با تشکيل کارگروه تخصصي پيشگيري و جمع آوري انشعابات غير مجاز برق و ارائه طرح قطع انشعاب غير مجاز برق، تعهد و تشويق مردم به خريداري انشعاب بدون شکايت و مطالبه خسارت در سال گذشته در راستاي صيانت از حقوق بيت المال دنبال شده است.
وي خاطرنشان کرد: در بخش جازموريان، شرکت برق و نيروي انتظامي با استفاده از طرح فوق که توسط سرپرست حوزه قضايي ارائه شده، انشعابات غير مجاز برق را قطع و کابل هاي برق را جمع آوري کرده، سپس مردم در دادگاه حاضر و با امضاي فرم تعهد مخصوص که توسط سرپرست حوزه قضايي طراحي شده، متعهد به خريداري انشعاب مجاز در طول مدت دو ماه از تاريخ اخذ تعهد شده اند و در مقابل شرکت برق از مطالبه خسارت و شکايت کيفري انصراف داده و کابل هاي برق جمع آوري شده، به آنان مسترد مي شود.
سرپرست حوزه قضايي بخش جازموريان به استفاده از مجازات هاي جايگزين حبس و مجازات هاي تکميلي براي کمک به حفظ و حراست از اراضي ملي نيز اشاره و بيان کرد: موضوع استفاده از طرح هادي روستايي و کميسيون رفع تداخلات، توسط سرپرست حوزه قضايي براي مساعدت در حق مردم جازموريان در مواردي که مردم بر روي اراضي ملي اقدام به ساخت مسکن يا کشاورزي در حد نياز و متعارف کرده اند و فاقد زمين در جاي ديگري باشند نيز در سال گذشته پيگيري وانجام شده است.
سرحدي نژاد، حمايت حقوقي و قضايي از طرح شهرک صنعتي ۴۰۰ هکتاري جازموريان براي ايجاد اشتغال و پيشگيري از وقوع جرائمي همچون حمل، خريد و فروش سلاح گرم، مواد مخدر، مشروبات الکلي و ساير جرائم را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي پيشگيري از وقوع جرم دانست و ادامه داد: اعطا و واگذاري ۱۵ هکتار از اراضي ملي به بنياد مستضعفان جهت ارائه خدمات عام المنفعه به مردم جازموريان و احداث سايت اداري، کتابخانه، ورزشگاه، سالن کنفرانس و برگزاري مراسمات و جلسات اداري و ساير فعاليت ها نيز در سال گذشته انجام شده است.
وي يادآور شد: نظارت شوراي حفظ بيت المال بر پروژه ملي آسفالت زهکلوت که با بودجه بيت المال تامين اعتبار شده، از طريق الزام شهرداري زهکلوت به آماده کردن زير ساخت پروژه آسفالت باقي مانده بلوار اصلي شهر زهکلوت تا ۱۵ فروردين ماه سال ۱۴۰۰ از ديگر اقدامات انجام شده در شوراي حفظ حقوق بيت المال اين بخش بوده است.
سرپرست حوزه قضايي بخش جازموريان گفت: نظارت شوراي حفظ حقوق بيت المال جازموريان بر پروژه ملي آسفالت شهر زهکلوت، که بودجه اجراي آن از بيت المال تامين شده با الزام پيمانکار اين پروژه به اجراي باقيمانده آسفالت بلوار اصلي شهر زهکلوت، بعد از آماده کردن زيرساخت توسط شهرداري از تاريخ ۱۶ فروردين ماه تا اول ارديبهشت ماه سال جاري نيز ادامه دارد.
وي نظارت شوراي حفظ حقوق بيت المال جازموريان بر تکميل و بهره برداري پروژه ملي گاز رساني شهر زهکلوت با دعوت از مسئول شرکت گاز در جنوب استان کرمان و پيمانکار اين پروژه را نيز از ديگر اقدامات انجام شده در اين حوزه برشمرد.

آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar