نماد آخرین خبر

۲۵۸ مورد کرونا مثبت خانوادگی در قم مشخص شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۵۸ مورد کرونا مثبت خانوادگی در قم مشخص شد

ايرنا/ معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قم با صدور اطلاعيه اي آورده است: با ادامه فعاليت تيم‌هاي مراقبتي و رهگيري موارد مثبت در ايام نوروز تعداد پنج هزار و ۲۸ مورد آزمايش تشخيص سريع کرونا از خانواده و اطرافيان در تماس موارد مثبت کرونا صورت گرفت که منجر به تشخيص تعداد ۲۵۸ مورد جديد کرونا شد.

در اين اطلاعيه آمده است: در اين مدت تعداد سه هزار و ۳۸۱ تَن داراي علائم مشکوک به مراکز درمان سرپايي کرونا مراجعه نموده و از خدمات رايگان از جمله ويزيت توسط پزشک و انجام آزمايش pcr استفاده نموده‌اند.
اطلاعيه ادامه يافته است: از ابتداي تعطيلات نوروزي تا پايان سيزدهم نوروز تعداد يکهزار و ۳۴ مورد آزمايش pcr در آزمايشگاه مولکولي مسجد جامع انجام و نتايج آن در اختيار تيم‌هاي مراقبتي مراکز جهت رهگيري موارد مثبت قرار داده شده‌است.
اطلاعيه حاکي است: با اجراي اين فعاليت توسط تيم‌هاي مرکز بهداشت در قالب طرح شهيد سليماني از ابتداي آذرماه سال گذشته، با تشخيص زودهنگام بيماري در افراد با يا بدون علامت و قرنطينه خانگي و درمان به موقع بيماري،  قم موفق شد نخستين استاني باشد که به رنگ آبي کرونايي درآيد و به مدت طولاني در شرايط آبي کرونايي باقي بماند که متاسفانه با ايجاد تجمع‌ها وکاهش ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مناسبت‌هاي پيش از نوروز ۱۴۰۰ به شرايط زرد کرونايي تبديل و در روز گذشته يعني ۱۳ فروردين به شرايط نارنجي تبديل شد.
اطلاعيه در پايان مي افزايد: اميد است با التزام بيشتر همشهريان گرامي در رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، فاصله گذاري اجتماعي، عدم ايجاد و حضور در تجمع‌ها و استفاده از ماسک، در آستانه ماه رمضان بتوانيم بار ديگر از شرايط کنوني خارج و به وضعيت بهتري برسيم. 
قم که از روز بيست و پنجم اسفندماه سال گذشته از منطقه آبي وارد زرد کرونايي شده ‌بود پس از گذشت ۱۸ روز در سيزدهم فروردين ماه جاري وارد منطقه نارنجي شد.
ويروس کرونا موجب بيماري عفوني «کوويد-۱۹» مي‌شود و اين ويروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چين گزارش شد، ابتدا از اين بيماري به‌ عنوان ذات‌الريه نام ‌برده مي‌شد، اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۹ دي ۱۳۹۸ به ‌صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.
«کرونا»، ويروسي است که گستردگي شيوع آن بسيار وسيع است و از جمله راه‌هاي انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسي است؛ پزشکان توصيه مي‌کنند، افراد علاوه بر پرهيز از دست‌دادن، روبوسي و حضور در مرکزهاي عمومي؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوي بيني خود را با دستمال بگيرند و يا براي مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
براي جلوگيري از شيوع ويروس کرونا؛ رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاري اجتماعي» توصيه شده است. شهروندان قمي براي طرح هر گونه پرسش در مورد ويروس کرونا مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگيرند و براي کسب آخرين اخبار دانشگاه علوم پزشکي قم به کانال آن به نشاني webdaqom@ در فضاي مجازي و يا تارنماي آن به نشاني اينترنتي www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ايرانيان مي‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگري الکترونيکي ويروس کرونا به نشاني اينترنتي https://salamat.gov.ir و تکميل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندي در ارتقاي سلامت جامعه و شکست ويروس کرونا بردارند.
همشهريان قمي در صورت مشاهده هر گونه علامتي در رابطه با ويروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، مي‌توانند به «مرکزهاي جامع سلامت» امام حسن عسکري(ع) در شهرک امام حسن عسکري(ع)، امام خميني(ره) در بلوار شهيد کريمي(بنياد)، فرقاني در انتهاي شيخ آباد، پرديس در پرديسان (خيابان ايمان)، خوراکيان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نيروگاه، شهدا در خيابان انقلاب اسلامي(چهارمردان)، پنبه‌چي در خيابان امام خميني(ره) و جندقيان در خيابان زاويه مراجعه و خدمات «رايگان» دريافت کنند

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday