نماد آخرین خبر

شناسایی ۸۰ بیمارمبتلا به اوتیسم در کهگیلویه و بویراحمد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
شناسایی ۸۰ بیمارمبتلا به اوتیسم در کهگیلویه و بویراحمد

صدا و سيما/ تاکنون ۸۰ بيمار مبتلا به بيماري اوتسيم در کهگيلويه و بويراحمد شناسايي شده است.

مرادي، مديرکل بهزيستي کهگيلويه و بويراحمد گفت: تاکنون ۸۰ مبتلا به بيماري اوتيسم در کهگيلويه و بويراحمد شناسايي شده که از اين تعداد ۵۰ نفر تحت پوشش بهزيستي هستند.
وي با بيان اينکه ۲ مرکز در گچساران و يک مرکز در ياسوج کار خدمات رساني به اين بيماران را انجام مي‌دهند، افزود: راه اندازي مرکز سوم در استان ضروري است.
مديرکل بهزيستي کهگيلويه و بويراحمد بيان کرد: به همين منظور راه اندازي يک مرکز در دهدشت براي خدمات رساني به اين بيماري در حال پيگيري است.
مرادي با اشاره به اينکه گفتار درماني، مشاوره، روان درماني، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و سرگرمي از جمله خدماتي است که به اين بيماران ارائه مي‌شود، اضافه کرد: به ازاي هر بيمار اوتيسمي ۸۰۰ هزار تومان يارانه به مراکز درمان اين بيماران داده مي‌شود.
وي با بيان اينکه اين معلوليت رشدي معمولا در سه سال اول زندگي به طور کامل قابل تشخيص است، گفت: بيماري اوتيسم يک عارضه عصبي پيچيده است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعي، مهارت‌هاي زباني و مهارت‌هاي ارتباطي مي‌شود.
مديرکل بهزيستي کهگيلويه و بويراحمد اظهار کرد: اين سه سال اول، دوره طلايي قلمداد مي‌شود و چنانچه در اين دوره مربيان و والدين کودک اين عارضه را شناسايي و درمان کنند کودک مهارت‌هاي زيادي را فرا مي گيرد.

آخرين خبر کهگيلويه و بويراحمد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today