نماد آخرین خبر

خمین تا وضعیت قرمز کرونایی فاصله‌ای ندارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خمین تا وضعیت قرمز کرونایی فاصله‌ای ندارد

ايرنا/ رئيس دانشکده علوم پزشکي خمين گفت: تجمعات کانون انتشار بيماري کرونا است و در صورت رعايت نشدن پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي مردم، خمين در وضعيت قرمز رنگ بندي کرونا قرار مي‌گيرد.

مجتبي ديده دار، رئيس دانشکده علوم پزشکي خمين در اين باره اظهار کرد: برخلاف تذکرات و هشدارهاي مستمر، بخش کرونا بيمارستان امام خميني(ره) در حال پر شدن است.
وي بيان کرد: از کساني که در ايام عيد در کنار هم بودند در خواست مي‌شود هريک از علايم بيماري کرونا نظير سرفه، بدن درد و کوفتگي بدن را داشتند به مراکز ۱۶ ساعته براي انجام آزمايش رايگان تشخيص کرونا مراجعه کنند.
رييس دانشکده علوم پزشکي خمين ادامه داد: با توجه به اينکه در روزهاي پاياني ماه شعبان و افزايش جشن‌هاي عروسي از زوج‌هاي جوان درخواست مي‌شود مراسم عروسي خود را به بعد موکول کنند و يا جشني بدون حضور بستگان خود برگزار کنند.
ديده دار گفت: بخش کرونا بيمارستان امام خميني(ره) در خمين مملو از مراجعه کنندگان است و اگر اين شرايط ادامه پيدا کند، شهرستان در وضعيت قرمز قرار مي گيرد و اصناف متحمل محدوديت‌هاي شديدتري مي‌شوند.
وي تاکيد کرد: شهروندان از حضور در اجتماعات خانوادگي خودداري کنند و در صورتي که از بستگان آنها داراي علائم کرونا است به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.
رئيس دانشکده علوم پزشکي خمين افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۸۵ آزمايش تشخيص کوويد۱۹ در اين شهرستان انجام شده و يک‌هزار و ۹۴۲ بيمار مبتلا به کرونا شناسايي شدند.
ديده دار اضافه کرد: يک‌هزار و ۷۲۵ بيمار کوويد۱۹ در شهرستان بهبود يافته‌اند و از بيمارستان مرخص شدند و ۱۱۹ بيمار نيز جان خود را از دست دادند.
وي ماندن در خانه، استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهيز از حضور در اماکن پر ازدحام و رعايت موازين بهداشتي را، راهکارهاي بهبود وضعيت خمين در رنگ بندي کرونا بيان کرد.

آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today