نماد آخرین خبر

شناسایی ۱۵۴ کودک مبتلا به اوتیسم در گلستان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
شناسایی ۱۵۴ کودک مبتلا به اوتیسم در گلستان

صدا و سيما/ مدير کل بهزيستي گلستان با اشاره به فرا رسيدن روز جهاني اوتيسم از خانواده هاي داراي فرزند مبتلا به اختلال اوتيسم خواست از مشاوره و خدمات بهزيستي استفاده کنند.

سيد مهدي حسيني مديرکل بهزيستي گلستان اظهار کرد: در گلستان 154 نفر داراي اين اختلال شناسايي و تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند و براي شناسايي افراد بيشتر درگير با آن نيازمند همکاري والدين هستيم.
حسيني ادامه داد: خانواده هايي که علائم اين اختلال را در کودک خود مشاهده مي کنند مي توانند با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net بصورت محرمانه و غيرحضوري با پاسخ به پرسشنامه از اختلالات فرزند خود آگاه شده و در صورت نياز به راهنمائي ها و مشاوره هاي بيشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند .
وي افزود : اختلال اوتيسم از يک و نيم سالگي شروع وتا 3سالگي بروز داده مي شود و عدم برقراري ارتباط چشمي ، تاخير در صحبت کردن، عدم برقراري ارتباط اجتماعي ، گريز از جمع و انجام کارهاي تکراي از علائم آن است. 
مديرکل بهزيستي استان همچنينن با اشاره به فعاليت دو مرکز توانبخشي کودکان اوتيسمي در گلستان گفت : يک مرکز در شهرستان گنبد کاووس با ظرفيت 30نفر و يک مرکز نيز با ظرفيت 50 نفر به آموزش و توانبخشي ويژه کودکان اوتيسم مي پردازند.
اوتيسم نوعي اختلال عصبي رشدي است و دوم آوريل روز جهاني اوتيسم نام دارد.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today