نماد آخرین خبر

البرز به وضعیت قرمز کرونایی نزدیک شد

منبع
مهر
بروزرسانی
البرز به وضعیت قرمز کرونایی نزدیک شد

مهر/ استاندار البرز با بيان اينکه استان به وضعيت قرمز شيوع کرونا نزديک شد، گفت: اعمال دستورالعمل هاي بهداشتي تشديد مي‌شود.

عزيزالله شهبازي، استاندار البرز با اشاره به گزارش‌ها و مصوبات ستاد ملي، اظهار کرد: در جلسه ستاد ملي مطرح شد که استان‌هاي البرز و ايلام وارد موج چهارم شيوع کرونا شدند.
وي ادامه داد: در ايام تعطيلات نوروز، البرز بار بزرگي از ترددها را متحمل شد و همچنين افراد بسياري از اين استان به ساير شهرستان‌ها سفر کردند و با بازگشت بخش عمده‌اي از آنها، بيماري شيوع بالايي پيدا کرده و با اين روند تشديد نيز مي‌شود.

سرعت فراگيري در ويروس جهش يافته به مراتب بيشتر است
استاندار البرز با بيان اينکه همچنين با افزايش ترددها، آمار تصادفات و جراحات و تلفات ناشي از آن نيز فزوني يافته و قابل مقايسه با مدت مشابه سال قبل نيست، تصريح کرد: وضعيت بسيار نگران کننده است و سرعت فراگيري در ويروس جهش يافته به مراتب بيشتر است از اين رو بايد تدابير ويژه‌تري انديشيده شود.
وي بيان کرد: ضرورت دارد با کساني که با تست مثبت کرونا به سفر رفتند، برخورد قانوني جدي صورت گيرد.
شهبازي با بيان اينکه ۵۳۹ نفر بيمار کرونايي در بيمارستان‌هاي استان بستري هستند، افزود: طبق آمارهاي دانشگاه علوم پزشکي استان، تعداد بيماران مبتلا به کرونا و بستري در بيمارستان‌هاي استان از تعداد پيک اول فراتر رفته است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: تشديد اعمال دستورالعمل‌هاي بهداشتي و ضرورت اطلاع رساني در خصوص موج جديد ويروس جهش يافته کرونا و همچنين لزوم استفاده از ماسک‌هاي استاندارد و پرهيز از حضور در اجتماعات، از جمله اقداماتي است که بايد به جد در دستور کار قرار گيرد.
وي با بيان اينکه وضعيت استان به شرايط قرمز نزديک است بنابراين بايد تمامي محدوديت‌هاي قانوني، اعمال شو، گفت: بايد مراکز قرنطينه را نيز احصا کرده و نسبت به راه‌اندازي آنها اقدام کنيم.
شهبازي افزود: بايد از ظرفيت واحدهاي بزرگ داروسازي استان براي واردات واکسن بهره‌برداري کنيم، چراکه اين واحدها داراي اعتبار و تعاملات بالا هستند.

آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday