نماد آخرین خبر

۲۲ درصد تست‌های کرونا در البرز مثبت است

منبع
مهر
بروزرسانی
۲۲ درصد تست‌های کرونا در البرز مثبت است

مهر/ سخنگوي ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: ۲۲ درصد ميانگين تست‌هاي کروناي انجام‌شده در اين استان مثبت بوده است.

مهرداد بابايي، سخنگوي ستاد مقابله با کرونا البرز اظهار کرد: استان‌هاي ايلام و البرز بعد از يک دوره ثابت به صورت آسانسوري ظرف يک هفته افزايش انفجاري ميزان بستري‌ها و مراجعه‌کنندگان بيماري کرونا در بيمارستان‌ها داشتند.
وي با بيان اينکه بر اين اساس اين الگو را به عنوان کروناي انگليسي مطرح کردند، تصريح کرد: به طور قطعي اعلام شد استان‌هاي البرز و ايلام وارد موج چهارم کرونا شدند.
سخنگوي ستاد مقابله با کرونا البرز بيان کرد: در موج اول حداکثر بيماران بستري در يک روز ۵۰۴ نفر بود اما امروز ۵۳۹ بيمار کرونايي بستري داريم که اين نشان‌دهنده موج چهارم بيماري است.
بابايي خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته يک هزار و ۸۰۰ نفر بيمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتي و درماني استان مراجعه کردند در صورتي که در بهمن ماه تعداد مراجعين ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود.
وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود ظرف دو هفته آينده تعداد موارد بستري و ظرف ۴ هفته آينده تعداد فوتي‌هاي ناشي از بيماري کوويد _۱۹ افزايش پيدا خواهد کرد.
سخنگوي ستاد مقابله با کرونا البرز
اظهار کرد: بيشترين درصد فوتي‌هاي بيماري کرونا در سن ۶۰ تا ۹۰ سال داريم.
بابايي با اشاره به تعداد تست‌هاي انجام‌شده از ابتداي بيماري کرونا تا به امروز بيان کرد: اسفند ۹۸ تنها در يک ماه ۲ هزار و ۵۸ تست انجام شد که حدود ۵۶ درصد تست‌ها مثبت بود.
وي با بيان اينکه تا به امروز بيش از ۳۴ هزار تست انجام شده است، تصريح کرد: ۲۲ درصد ميانگين تست‌ها مثبت بوده با اين توضيح که از بهمن ماه تست‌هاي سريع وارد تست‌هاي آزمايشگاهي شده است.
سخنگوي ستاد مقابله با کرونا البرز
با اشاره به گفته وزير بهداشت با روند افزايش بيماري پروتکل‌ها بايد بي‌رحمانه اجرا شود، خاطرنشان کرد: غير از مراکز خريد، تالارهاي عروسي و رستوران‌ها دو نقطه‌اي هستند که در گسترش بيماري مؤثر هستند.
بابايي گفت: در شهرهاي با وضعيت نارنجي، رستوران‌ها فقط به صورت بيرون بر فعاليت داشته باشند و تالارهاي عروسي در وضعيت نارنجي تعطيل شوند.
وي متذکر شد: با اين شرايط ظرف هفته آينده با شرايط وضعيت قرمز کرونا در البرز و ساير استان‌ها نيز مواجه مي‌شويم.

آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday