نماد آخرین خبر

زنگ خطر وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان به صدا درآمد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
زنگ خطر وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان به صدا درآمد

تسنيم/ با صعودي‌شدن روند ابتلا به کرونا، تا پايان هفته اصفهان وارد وضعيت قرمز کرونايي مي‌شود.

با نزديک شدن به ايام عيد موج حضور مردم در بازارها سبب شد تا رعايت پروتکل‌ها و در خانه ماندن‌ کمتر رعايت شود و وضعيت کنوني را در شهر رقم بزند. شرايطي که مسئولان را دچار نگراني کرده و وضعيت استان را قرمز مي کند.
عده اي از مردم با بيان اينکه بايد با کرونا ساخت روند زندگي را به قبل برگرداندند و امسال به ديد و بازديد پرداختند و اين خود سبب مي شود که در هفته هاي آتي اصفهان به سمت وضعيت قرمز برود. اين در حالي است که در حال حاضر 6 شهرستان استان قرمز و هشت شهرستان نارنجي و بقيه زرد هستند.

افزايش 2.5 برابري بستري شدگان  
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در اين باره اظهار کرد: هم اکنون بدترين شرايط را در طول مدت درگيري با کرونا تجربه مي‌کنيم. 21 اسفندماه ه زير 10 درصد تست مثبت داشتيم، ولي درحال حاضر بيش از 40 درصد تست مثبت داريم.
وي افزود: در زمان سال تحويل 400 بيمار بستري داشتيم ولي در مدت 14  روز تعداد بيماران ما از 1000 نفر بيشتر شده است يعني 2.5 برابر افزايش در مدت 14 روز که سرعت بسيار بالايي است و ما در پيک‌هاي قبلي ويروس در سال 99 اين وضعيت را نداشتيم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان نيز در اين باره شرايط موجود اظهار کرد: بيش از يک هزار از تخت‌هاي بستري درگير بيماران کرونايي هستند که حدود 55 درصد اين تخت‌ها در شهر اصفهان قرار دارد.
بهروز کليدري با اشاره به بيمارستان‌هايي که درحال درمان بيماران کرونايي هستند، افزود: بيمارستان‌هاي خورشيد، الزهرا(س)، شريعتي، غرضي، صدوقي در حال حاضر در حال خدمت‌رساني به بيماران کرونايي هستند و بيمارستان‌هاي خيريه و خصوصي عسگريه و ميلاد هم به ما کمک مي‌کنند.
وي گفت: بيمارستان‌هاي شهرستان‌ها هم تقريبا با ظرفيت کامل به ويژه در نواحي قرمز آماده خدمت‌رساني هستند و در حال پذيرش بيمار هستند.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today