نماد آخرین خبر

۵۰ درصد عشایر خراسان شمالی کارت تردد عشایری دریافت کردند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۵۰ درصد عشایر خراسان شمالی کارت تردد عشایری دریافت کردند

ايسنا/ مديرکل امور عشايري خراسان شمالي گفت: تاکنون فقط ۵۰ درصد از عشاير اين استان موفق شده اند تا کارت تردد عشايري را دريافت کنند.

محمدرضا قلي پور، مديرکل امور عشايري خراسان شمالي با اشاره به طرح صدور کارت تردد عشايري اظهار کرد: اين طرح ملي است و براي تمامي عشاير کشور اجرا مي شود و کارت مذکور جايگزين دفترچه هاي عشايري است.
وي افزود: در واقع کارت تردد عشايري کارت هويتي آن ها است که براي صدور اين کارت تمامي اطلاعات آن ها در سامانه ثبت خواهد شد.
قلي پور ادامه داد: اتحاديه هاي عشايري در اين ميان وظيفه جمع آوري اطلاعات خانوار عشايري را دارند که خود خانوار نيز بايد همراهي لازم را با به منظور ثبت اطلاعات داشته باشند.
مديرکل امور عشايري خراسان شمالي تصريح کرد: تاکنون اطلاعات ۱۵۰۰ خانوار عشايري در سامانه مورد نظر ثبت شده است و براي ۸۰۰ خانوار کارت صادر شده است.
وي بيان کرد: شرکت هاي تعاوني نيز در حال جمع آوري اطلاعات خانوار عشايري هستند اما از آنجاييکه بايد اقداماتي همچون اسکن مدارک صورت بگيرد ثبت اطلاعات امري زمان بر است.
قلي‌پور در پاسخ به اين سوال که در سال گذشته اعلام شد که اگر عشاير اين کارت را نداشته باشند امسال اجازه کوچ به آن ها داده نمي شود، و آيا عشايري که کارت را دريافت نکرده اند اجازه کوچ از مناطق قشلاقي به ييلاقي در ارديبهشت ماه را نخواهند داشت؟ گفت: با توجه به شيوع ويروس کرونا صلاح ديده نمي شود که عشاير براي ثبت نام در کافي نت ها تردد داشته باشند در نتيجه براي کوچ بهاره دفترچه عشايري را براي خانواري که کارت را ندارند ملاک قرار مي دهيم.

آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today