نماد آخرین خبر

جولان قیمت‌های سلیقه‌ای در داروخانه‌های ارومیه

منبع
بروزرسانی
جولان قیمت‌های سلیقه‌ای در داروخانه‌های ارومیه

باريش نيوز/ اين روزها همخواني نداشتن قيمت روي جعبه با مبلغ دريافتي از بيماران يا تفاوت قيمت داروي مشابه در چندين داروخانه انتقادات برخي از شهروندان اروميه اي را در پي داشته است.

موضوع گراني و افزايش قيمت‌هايي که بسياري از مسئولان مربوطه مدعي‌اند با آن برخورد خواهد شد و اجازه نخواهند داد فرصت‌طلبان با افزايش خودسرانه قيمت‌ها به دنبال پر کردن جيبشان باشند؛ اما در نبود نظارت يا نظارت‌هايي که متاسفانه کارآمدي چنداني ندارند بعضاً ديده مي‌شود که بسيار راحت اقدام به گران‌فروشي و بالا بردن قيمت‌ها شده و اقدامي نيز از سوي هيچ کسي صورت نمي‌گيرد.
متأسفانه بعضي از اين اتفاقات در حوزه‌اي رخ مي‌دهد که ارتباطي مستقيم با سلامت و درمان مردم دارند. يکي از اين موارد فروش دارو در برخي از داروخانه‌ها با افزايش قيمت‌هايي که اصولا با هيچ حساب و کتابي همخواني ندارد و اين امر نارضايتي بسياري از شهروندان را به همراه آورده است.
يکي از شهروندان که از اين موضوع شاکي است که مي گويد: براي خريد دارو به يکي از داروخانه هاي شهر مراجعه کردم و پس از پرداخت هزينه متوجه شدم قيمت روي قوطي آن با هزينه پرداختي اختلاف زيادي دارد.
تفاوت قيمت روي جعبه داروها با مبلغ پرداختي، مردم را کلافه کرده و تصور مي شود برخي داروخانه ها دکاني براي خود باز کرده اند و نظارتي هم روي آنها نيست.
حال گذشته از تفاوت قيمت دارو اعم از آزاد يا بيمه در داروخانه هاي دولتي و خصوصي، تفاوت قيمت دارو در داروخانه هاي مختلف نيز جاي تأمل دارد، نکته اي که باعث مي شود بيماران براي تهيه يک نوع دارو در داروخانه هاي مختلف، پرداخت متفاوتي داشته باشند.
اين امر در حالي است که بر اساس قانون، چنانچه دارويي با برند، شکل و اسم يکسان توليد شود تمامي داروخانه‌ها موظف هستند با قيمت يکساني اين دارو را به فروش برسانند.
در پايان اينکه مسئولان مربوطه در خصوص افزايش خودسرانه برخي از داروخانه ها بايد کنترل بهتري بر اوضاع داشته باشند يا حداقل نظارتشان صوري نباشد و با اينچنين مواردي قاطع برخورد کنند به خصوص آن‌هايي که با جان مردم بازي مي‌کنند چنانچه اين گونه شود ديگر کسي جرأت نخواهد کرد از قانون تخطي کند؛ چراکه عدم نظارت  قطعا باعث گراني بيشتر و نارضايتي بيماران خواهد بود.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today