نماد آخرین خبر

تخلیه پسماند پزشکی در طبیعت پزشک خرم‌دره‌ای را روانه ‌دادگاه کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تخلیه پسماند پزشکی در طبیعت پزشک خرم‌دره‌ای را روانه ‌دادگاه کرد

ايرنا/ رئيس اداره حفاظت محيط زيست خرمدره گفت: پزشکي که با تخليه پسماندهاي پزشکي مطب در بستر رودخانه "قوري‌چاي" در اين شهرستان موجب آلودگي محيط زيست مي‌شد به منظور اعمال قانون به دادگاه معرفي شد.

توکل سليماني، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان خرمدره اظهار کرد: اين پزشک به علت رعايت نکردن قوانين و مقررات در حوزه مديريت پسماندهاي پزشکي، در پي شکايت اداره حفاظت محيط زيست شهرستان خرمدره و به جرم تهديد بهداشت عمومي به مرجع قضايي معرفي شد.
وي اظهار داشت: اين پزشک خاطي در پي پايش و رصد کارشناسان محيط زيست شهرستان خرمدره در دام قانون گرفتار شد تا پاسخگوي رفتار غلط و تهديد کننده سلامت و بهداشت عمومي مردم و جامعه باشد.
سليماني با اشاره به اينکه بر حسب قانون مديريت پسماند، توليد کننده و عامل پسماند به عنوان مسوؤل مديريت پسماند شناخته مي‌شود، تصريح کرد: متاسفانه اين پزشک خاطي با علم به اينکه کليه پسماندهاي پزشکي از طريق يک شرکت معتبر و معتمد محيط زيست مديريت مي‌شود اقدام به تخليه اين نوع پسماندها در بستر رودخانه مي کرد.
وي با بيان اينکه پسماندهاي پزشکي جزو پسماندهاي ويژه و خطرناک در حوزه محيط زيست محسوب مي‌شوند، تاکيد کرد: پسماندهاي پزشکي موجب انتقال بيماري به انسان و حيوانات مي‌شود از اين رو بايد به شيوه‌هاي تعيين شده بي‌خطر سازي و امحاء شود کاري که از چهار سال گذشته در محيط زيست خرم ‌دره در حال انجام است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست استان زنجان، افراد را به قانونمداري توصيه کرد و گفت: با توجه به اينکه مديريت پسماند هزينه بر است بنابراين برخي افراد قانون گريز به منظور فرار از هزينه، دست به اين کار نادرست و خطرآفرين مي زنند.
 
 
 
 

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today