نماد آخرین خبر

افزایش بی‌سابقه بستری‌های کرونا در اردبیل

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش بی‌سابقه بستری‌های کرونا در اردبیل

ايسنا/ افزايش بي‌سابقه تعداد بيماران بستري در يک ماه اخير بر اثر شيوع بيماري کرونا شرايط متفاوتي را در استان اردبيل رقم زده است.

به دنبال تعطيلات نوروزي و افزايش صف‌هاي طولاني مردم براي تهيه روغن، مرغ و ساير مايحتاج ضروري،‌ شيوع بيماري کرونا را افزايش داده به طوريکه تعداد بستري‌ها به بيش از 227 نفر رسيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل در جريان بازديد از مراکز درماني در اردبيل با اعلام اين خبر اظهار کرد: ما امروز شاهد ثبت پنج نفر فوتي بر اثر کرونا و 43 نفر بيمار بستري جديد کرونا در استان بوديم که تعداد بستري‌ها را به بيش از 227 نفر رساند که در يک ماه اخير اين رقم بي‌سابقه است.
شهرام حبيب‌زاده تصريح کرد: مراکز بيماريابي ما اعم از 16 ساعته و تيم‌هاي رهگيري طرح شهيد حاج قاسم سليماني در اين روزها فعاليت بيشتري انجام مي‌دهند تا از شيوع بيماري کرونا بيش از اين جلوگيري شود.
وي ضرورت رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي را بيش از گذشته يادآور شد و گفت: با اتمام تعطيلات نوروزي و انتشار ويروس کرونا به اشکال مختلف ضروري است در اين موقعيت حساس و در جلوگيري از شيوع پيک چهارم همه مراعات موازين بهداشتي را انجام داده تا روزهاي سختي را در پيش نداشته باشيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل افزود: اگر خيز چهارم در استان شروع شود، ما به سرعت وارد رنگ نارنجي و حتي قرمز خواهيم شد که اين امر به ضرر مردم استان بوده و شرايط سختي را در فروردين و ارديبهشت براي ما رقم خواهد زد.
حبيب‌زاده در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان کرد: در برخي از استان‌هاي همسايه خيز چهارم کرونا شروع شده و ما اگر بيش از اين سهل‌انگاري انجام دهيم، شرايط متفاوتي را تجربه خواهيم کرد و در آن صورت محدوديت‌هاي بيشتر اعمال خواهد شد.
شرايط حساس استان اردبيل که هم اکنون رنگ زرد و آبي را تجربه مي‌کنند با افزايش ترددها و ديد و بازديدها و همچنين برپايي مراسم جشن و عروسي وضعيت متفاوتي را دارد به طوريکه انتقال ويروس کرونا به راحتي در برخي از مناطق با عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي انجام شده و تا شرايط واکسيناسيون عمومي بروز موج جديدي از شيوع کرونا مي‌تواند آمار مرگ و ميرها و بستري‌ها را بيشتر کند.


  
  

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today