نماد آخرین خبر

شناسایی ۱۲۸ بیمار کووید۱۹ در یزد

منبع
مهر
بروزرسانی
شناسایی ۱۲۸ بیمار کووید۱۹ در یزد

مهر/ سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي ۱۲۸ بيمار مبتلاي قطعي به کرونا در استان شناسايي شدند.

ابراهيم سلماني، سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد با اشاره به شناسايي ۱۲۸ مبتلاي جديد اظهار کرد: از اين تعداد، ۲۱ نفر در بيمارستان هاي استان بستري و ۱۰۷ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طي مي کنند.
وي ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶ سرخوشه جديد مبتلا به ويروس جهش يافته در استان شناسايي شد و تاکنون ۵۳ سرخوشه مبتلا به کروناي جهش يافته در استان شناسايي شدند.
سلماني با اشاره به شناسايي موارد جديد ابتلا به ويروس جهش يافته، افزود: دو سرخوشه در شهرستان خاتم، دو سرخوشه در شهرستان ميبد، يک سرخوشه در شهرستان اشکذر و يک سرخوشه در شهرستان يزد شناسايي شدند.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد اظهار داشت: تاکنون کروناي جهش يافته در شهرستان هاي يزد، اردکان، ميبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهريز و اشکذر به ثبت رسيده است.
سلماني گفت: در شبانه روز گذشته، يک بيمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۶۷ بيمار مشکوک به کرونا در بيمارستان هاي استان پذيرش شدند.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲۵ بيمار مشکوک به کرونا در بيمارستان هاي استان بستري هستند که از اين تعداد ۴۵ نفر در بخش مراقبت هاي ويژه خدمات دريافت مي کنند.
سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد با اشاره به رنگ بندي هاي کرونايي گفت: شهرستان هاي  خاتم، تفت و مهريز در وضعيت نارنجي و ساير شهرستان ها در وضعيت زرد کرونايي قرار دارند.
سلماني تصريح کرد: تعداد موارد شناسايي مبتلايان روزانه در استان در روزهاي اخير به بالاترين ميزان خود در سال جاري رسيده است و   اين موضوع زنگ خطر موج جديد کرونا در استان را به صدا دراورده است.


آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today