نماد آخرین خبر

نرخ بیکاری استان فارس به ۷.۴ درصد رسید

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نرخ بیکاری استان فارس به ۷.۴ درصد رسید

تسنيم/ نرخ بيکاري در زمستان ۹۹ در کشور ۹.۷ بوده که اين ميزان در همين زمان در استان فارس به ۷.۴ رسيده است.

اشتغال و بيکاري از جمله موضوع‌هاي اساسي اقتصاد هر کشوري است به گونه‌اي که افزايش اشتغال و کاهش بيکاري به عنوان يکي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي جوامع تلقي مي‌شود.
نرخ بيکاري و مشارکت اقتصادي يکي از شاخص‌هايي است که براي ارزيابي شرايط اقتصادي هر کشور مورد استفاده اقتصاددانان براي تحليل وضعيت آن کشور قرار مي‌گيرد.
مرکز آمار ايران در جديدترين اطلاعات نرخ مشارکت و بيکاري را اعلام کرده است. بررسي نرخ مشارکت اقتصادي جمعيت ۱۵ ساله و بيشتر نشان مي‌دهد که ۴۰.۹ درصد جمعيت در سن کار از نظر اقتصادي فعال بودند يعني در گروه شاغلان يا بيکاران قرار گرفته‌اند.
در آمار ارائه شده روند تغييرات نرخ مشارکت اقتصادي کل کشور نشان مي‌دهد که اين شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

در همين راستا وضعيت استان فارس به لحاظ نرخ مشارکت و بيکاري نيز اعلام شده که نرخ مشارکت اقتصادي اين استان در زمستان سال قبل ۳۷.۷ درصد بوده که از ميانگين کشوري که ۴۰.۹ بوده، کمتر است. 
نرخ مشارکت در زمستان ۹۸ در استان فارس ۳۹.۹ ثبت شده که مقايسه زمستان ۹۹ و زمستان ۹۸ نشان مي‌دهد مشارکت اقتصادي در استان فارس با ۲.۲ کاهش روبه‌رو بوده است.
همچنين نرخ بيکاري در زمستان ۹۹ در کشور ۹.۷ بوده که اين ميزان در همين زمان در استان فارس به ۷.۴ رسيده است که از اين حيث مي‌توان وضعيت بهتري را در استان فارس مشاهده کرد.
نرخ بيکاري در زمستان ۹۸ در استان فارس ۷.۷ درصد بوده که در مقايسه با نرخ اعلام شده در زمستان ۹۹ مي‌توان نتيجه گرفت که بيکاري در استان فارس ۳ دهم درصد کمتر شده است.
اين موضوع در حالي است که در بهمن ماه ۹۹ عنايت‌الله رحيمي استاندار فارس در بهمن ماه ۹۹ در مراسم افتتاح چند واحد توليدي در شهرک صنعتي شيراز به رشد آمار اشتغال و افزايش توليد در استان فارس اشاره کرده و گفته است: با پيگيري‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده نيازهاي حوزه صنعت استان فارس کاهش يافته و نرخ بيکاري به کمتر از ۷ درصد رسيده است.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online