نماد آخرین خبر

شهروندان مراقب پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی باشند

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
شهروندان مراقب پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی باشند

پليس فتا/ رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا خراسان رضوي با اشاره به اينکه سوء‌استفاده از سامانه‌هاي الکترونيک سازمان‌ها و نهادهاي مختلف يکي از شگردهاي مرسوم مجرمان سايبري است، از شگرد جديد اين مجرمان در سوء‌استفاده از عنوان سامانه خدمات الکترونيک قضايي(ثنا) خبر داد.

سرهنگ هادي شرکاء، رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا خراسان رضوي گفت: در سال‌هاي اخير و به ويژه با توجه به محدوديت‌هاي ايام کرونا بسياري از سازمان‌ها و نهادهاي دولتي خدمات خود را از طريق فضاي مجازي به شهروندان ارائه مي‌دهند.
وي افزود: از آنجايي که برخي از شهروندان از اين سامانه‌ها و نحوه فعاليت ‌آن ها آگاهي ندارند، مجرمان سايبري نيز از اين موضوع سوءاستفاده کرده و با ساخت صفحات و ارسال پيام‌هاي جعلي به شهروندان آنان را به سايت‌هاي فيشينگ هدايت و اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند.
رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا خراسان رضوي ادامه داد: از همين رو اخيرا شاهد افزايش ارسال پيامک‌هاي جعلي با مضمون ابلاغ الکترونيک قضايي به شهروندان هستيم که در آن به افراد اعلام مي‌شود که شکايتي عليه شما در اين سامانه ثبت شده که براي اطلاع از تاريخ حضور و دريافت اطلاعات پرونده مبلغ 2000 تومان پرداخت کنيد.
شرکاء گفت: پيامک ارسالي از سوي مجرمان سايبري حاوي يک لينک براي ورود به سامانه ابلاغ الکترونيک قضايي است که در صورت کليک بر روي آن کاربر به يک سايت جعلي و فيشينگ هدايت شده و در ادامه اطلاعات بانکي وي مورد سرقت و برداشت غيرمجاز قرار مي‌گيرد.
وي در اين خصوص به شهروندان توصيه کرد: در صورت دريافت اينگونه پيامک‌ها تحت عناوين مختلف نظير سامانه ابلاغ الکترونيک قضايي به سرعت به آنها اعتماد نکرده و ابتدا صحت موضوع را بررسي نمايند. خصوصا اگر اين پيامک‌ها از طريق شماره‌هاي ناشناس اپراتورهاي تلفن‌ همراه براي آنان ارسال شده است به هيچ عنوان به آنها توجه نکرده و بر روي لينک ارسالي کليک نکنند.
رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا خراسان رضوي خاطرنشان کرد: شهروندان مي‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالي و برخورد با موضوعات مشکوک، موضوع را از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir اطلاع‌رساني کنند و از کارشناسان پليس راهنمايي‌هاي لازم را دريافت کرده و همچنين از آخرين مطالب آموزشي و اخبار سايبري مطلع شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar