نماد آخرین خبر

ضبط و کشف ۷۲۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سنندج

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ضبط و کشف ۷۲۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سنندج

ايسنا/ مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان به ضبط و کشف ۷۲۴ کيلوگرم مواد غذايي تاريخ گذشته در سنندج خبر داد و گفت: مواد مذکور پس از طي مراحل قانوني معدوم خواهد شد.

آرزو فلاحي، مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان اظهار کرد: در پي تشديد اقدامات نظارتي بر فعاليت ادارات و اصناف، بازرسين بهداشت محيط در مراکز تابعه سنندج، روند اقدامات نظارتي خود را افزايش داده‌اند.
وي با بيان اينکه اقدامات نظارتي بر فعاليت همه ادارات و اصناف همچنان استمرار دارد، افزود: تمامي صنوف، مراکز دولتي و غيردولتي ملزم به اجراي کامل و بي نقص پروتکل‌هاي بهداشتي هستند.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان بيان کرد: در طي چهار روز گذشته، ۱۹ اکيپ گشت مشترک ستادي از ۱۳۲ مکان و در سطح بازديدهاي محيطي کارشناسان و بازرسين بهداشت محيط از يک هزار و ۴۰۰ مرکز و صنف مختلف بازديد به عمل آوردند.
فلاحي ضمن اشاره به پلمب پنج مکان به علت عدم اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي، ذکر کرد: ۵۴ صنف مختلف به علت قصور از اجراي کامل قوانين و مقررات بهداشتي اخطاريه ۲۴ ساعته بهداشتي دريافت کردند.
وي با اشاره به پيگيري ۸ مورد شکايات مردمي ثبت شده در سامانه ۱۹۰، عنوان کرد: ۴۸ اخطاريه صادر شده گذشته نيز جهت کسب نتيجه مطلوب مورد پيگيري قرار گرفت.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان در زمينه نظارت بر سلامت نان شهروندان تصريح کرد: طي همين مدت ۲۴ مورد نان خبازي‌ها جهت تاييد سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شيرين و همچنين تعيين مقدار نمک مورد استفاده شده در نان مورد نمونه برداري قرار گرفت.
فلاحي ذکر کرد: بازرسين بهداشت محيط طي ۴ روز گذشته از ۷۱۶ مرکز غذاي آماده و فست فود بازديد به عمل آورده و تعداد چهار مورد از مواد غذايي در مراکز مذکور را جهت تاييد سلامت مواد استفاده شده مورد نمونه‌برداري قراردادند.
وي به ضبط و کشف ۷۲۴ کيلوگرم مواد غذايي تاريخ گذشته در مدت زمان ياد شده در سنندج خبر داد و گفت: مواد مذکور پس از طي مراحل قانوني معدوم خواهد شد.
فلاحي در زمينه اقدامات نظارتي بر فعاليت‌هاي صورت گرفته در زمينه آب شرب شهري گريزي زد و افزود: کلرسنجي ۱۹۲ مورد و نمونه‌برداري ۲۰ مورد آب شرب شهري حاصل اقدامات بارزسين اين مرکز در زمينه پيگيري سلامت آب شرب شهري است که در اين بازه زماني انجام شده است‌.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي کردستان ضمن اشاره به فعاليت آموزشي بازرسين اين مرکز در روز طبيعت به مردم، خاطرنشان کرد: با تشديد اقدامات نظارتي در سطح ستادي، ميزان بازديدهاي محيطي هم افزايش يافته و همکاران بهداشت محيط در روز ۱۳ به‌در ضمن حضور در بوستان‌ها، جاده‌ها، مسيرهاي بين راهي و روستاهاي تابعه اين مرکز ضمن آموزش به مردم در خصوص جلوگيري از پخش زباله و پسماند مواد غذائي استفاده شده در بستر طبيعت، نسبت به عدم اجراي مراسم‌ها و تجمعات مردمي در اين روز آموزش‌هاي لازم را ارائه کردند.
فلاحي به فعاليت مراکز نمونه گيري کرونا گريزي زد و اظهار کرد: در مدت زمان يادشده از ۲۷۴ نفر از شهروندان و مراجعين به مراکز ۱۶ ساعته سرپايي نمونه‌گيري کرونا به انجام رسيده است.
وي يادآور شد: در هفته گذشته يک هزار و ۶۱۲ نفر از شهروندان سنندجي در مرحله سوم در تماس با بيمار مبتلا به کرونا مورد غربالگري قرار گرفته‌اند.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online