نماد آخرین خبر

دورهمی خانوادگی عامل ۴۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در گناوه است

منبع
مهر
بروزرسانی
دورهمی خانوادگی عامل ۴۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در گناوه است

مهر/ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: ۴۲ درصد از بيماران کرونايي شهرستان گناوه دورهمي‌هاي خانوادگي در منزل يا خانه باغ‌ها را دليل ابتلاي خود به اين ويروس بيان کردند.

عصمت حيدري، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار کرد: نوع جهش يافته ويروس کرونا، تبديل به سوش غالب کوويد ۱۹ در استان بوشهر شده است و سرعت انتقال آن بسيار بالاست.
وي افزود: رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي توسط برخي از همشهريان کمرنگ شده که اين عوامل شرايط بحراني بيماري کرونا به دنبال داشته به نحوي که در طي اسفندماه ۳۹۷ بيمار کرونايي در اين شهرستان شناسايي شدند، ولي در ۱۰ روز اول فروردين ۳۷۰ بيمار جديد شناسايي شده که نشان دهنده شيوع بيماري با سرعت بالايي در شهرستان است.
حيدري افزود: با افزايش موارد مثبت تعداد بيماران نيازمند به بستري در بيمارستان نيز افزايش مي‌يابد و در چند روز اخير شاهد افزايش روند موارد بستري هستيم که اين امر منجر به افزايش فوت تعدادي از بيماران هم خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اينکه از ابتداي شيوع ويروس کرونا در اين شهرستان دو هزار و ۷۴۵ نفر به بيماري کوويد ۱۹ مبتلا شدند و ۱۰۹ نفر نيز فوت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرين آمار بيماران بستري کوويد ۱۹ در شهرستان گناوه، در روز ۱۵ فروردين تعداد بيماران بستري ۲۴ نفر است که از اين تعداد چهار نفر در بخش آي سي يو بيمارستان اميرالمومنين(ع) بستري شدند.
حيدري بيان کرد: طبق رنگ‌بندي هاي ستاد ملي مقابله با کرونا، شهرستان گناوه در وضعيت نارنجي کرونا قرار دارد و چنانچه شيوه نامه‌هاي بهداشتي به درستي رعايت نشود احتمال اينکه شهرستان وارد رنگ بندي قرمز کرونايي شود بسيار زياد است.
وي تصريح کرد: از همه مردم شهرستان درخواست مي‌شود شيوه نامه‌هاي بهداشتي مانند استفاده از ماسک، رعايت فاصله اجتماعي، پرهيز از دورهمي ها و تجمعات را رعايت کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه ابراز کرد: فشار کاري بر کادر بهداشت و درمان که از ابتداي شيوع کرونا با جانفشاني در حال خدمت به بيماران هستند بسيار زياد است و بايد به منظور همکاري بيشتر با بر اين نيروها به توصيه‌هاي بهداشتي به جد پايبند بود.
وي گفت: بر اساس مصاحبه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با تعدادي از بيماران مبتلا با کرونا در شهرستان، ۴۲ درصد از اين بيماران دورهمي هاي خانوادگي در منزل يا خانه باغ‌ها را دليل ابتلاي خود به اين ويروس بيان کردند.
حيدري يادآور شد: در اين نظرسنجي، مسافرت ۲۳ درصد، شرکت در مراسم تشييع اموات و عروسي ۱۹ درصد و در محل کار ۱۶ درصد در رديف‌هاي بعدي علل انتقال شيوع ويروس کرونا شناخته شده‌است.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar