نماد آخرین خبر

درخواست عضو شورای شهر تهران برای دورکاری حداکثری و شناور شدن ساعات کاری

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
درخواست عضو شورای شهر تهران برای دورکاری حداکثری و شناور شدن ساعات کاری

عصر ايران/ يک عضو شوراي اسلامي شهر تهران ضمن انتقاد از مقصر جلوه دادن مردم در شيوع دوباره کرونا درخواست دورکاري حداکثري و شناورشدن ساعات کاري در تهران و شهرهاي قرمز و نارنجي کرونايي را در صحن شوراي شهر تهران مطرح کرد.

حجت نظري  عضو شوراي اسلامي شهر تهران در دويست و هشتاد و سومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در تذکري اظهار کرد: فرارسيدن سال ۱۴۰۰ را به تمام افرادي که نوروز را جشن مي‌گيرند و به خصوص مردم تهران تبريک عرض مي‌کنم و اميدوارم که اين سال، پاياني براي کرونا و مشکلات و سختي‌هايي باشد که طي چندسال اخير بر مردم صبور ايران عزيز تحميل شد. همچنين عرض تسليت مجدد دارم خدمت استاد و همکارم عزيزم جناب آقاي اميني.
وي افزود: حتما همه شما عزيزان از آمار ارائه شده توسط استاندارتهران و ستاد ملي مقابله با کرونا مطلعيد. متاسفانه وضعيت تهران با افزايش موارد ابتلا و مرگ‌هاي ناشي از کرونا به وضعيت نارنجي رسيده و هشدارهاي فراواني پيرامون قرمز شدن وضعيت شهر مطرح شده است. در اين ميان اما همه چيز عادي است و آنطور که برخي از مسئولان به دنبال القاي آن هستند، فقط مردم غيرعادي بودند که کرونا به پيک چهارم خود رسيده است.
وي ادامه داد: پيش از اين نيز بارها و به نمايندگي از مردم شهر تهران تذکر داده بوديم که نبايد برخي مسئولان صرفا مردم را مقصر شيوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقيض خود سرپوش بگذارند. عزيزان مسئول حتما مي‌دانند که در برابر جان مردم مسئولند و در برابر جاني که خدايي نکرده درپي سهل‌انگاري آنان از دست رفته باشد، پاسخگو هستند. اين چه تمهيداتي است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفا به تذکر و توصيه بسنده کرده‌اند؟ امروز مردم مي‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمامي تسهيلات سفر فراهم شد اما صرفا به آنان توصيه شد که به سفر نروند؟آيا نمي‌شد که از انجام سفرهاي برون شهري جلوگيري کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پيرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتي برخي از اين افراد برخلاف توصيه ها با خانوادهايشان عازم سفر هم شدند؟
وي تاکيد کرد: در شرايطي که مي‌شد با اجراي يکسري مقررات سختگيرانه، کرونا را در ايام تعطيلات نوروزي، مديريت کرد و به پايان رساند، متاسفانه سوء مديريت در مواجهه با اين بيماري آن را به پيک چهارم رسانده و آمار مرگ و ميرها و موارد ابتلا رو به افزايش است. متاسفم از اينکه اين جملات را بر زبان مي‌آورم، اما همچنان هم تناقضات زيادي در رفتار و مصوبه ها وجود دارد. چرا دولت اقدامي براي شناور شدن ساعات کاري ادارات نکرد؟ چرا دورکاري حداکثري در سازمان ها و شرکت هايي که امکان دورکاري در آن‌ها وجود داشت، اعمال نشد و چه اصراريست که مردم را راس يک ساعت خاص از خانه خارج کرده و در راس ساعتي خاصي و در اوج ازدحام جمعيت نيز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومي نظير مترو و اتوبوس حمايت نشد و همچنان ايستگاه ها و قطارهاي مترو و کابين‌هاي اتوبوس يکي از محل هاي نگران کننده ابتلا به کرونا محسوب مي‌شود؟
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: از واکسيناسيون عمومي واکسن کرونا که همچنان خبري نيست و تنها براي اقشار و گروه‌هاي خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلي و نه از واکسن خارجي مردم چيزي احساس نکرده‌اند. اميدوارم اين شرايط زودتر به پايان برسد. از ستادملي مقابله با کرونا مي‌خواهم که اولا تعطيلي دست کم دو هفته‌اي در شهرهاي داراي وضعيت قرمز و نارنجي را به تصويب برساند. ثانيا دورکاري حداکثري را در دستگاه هاي دولتي اجرا کرده و براي مشاغل و اقدامات ضروري نيز اقدام به شناور کردن ساعات کاري کنند که همه شهروندان در يک زمان محدود و در ازدحام جمعيت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند. مطالبه تهيه واکسن نيز مطالبه اي عمومي است و اميدوارم حرف و مطالبه مردم جدي تر شنيده شود.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran