نماد آخرین خبر

فروش نرفتن بخشی از میوه های تنظیم بازار نوروز در رشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فروش نرفتن بخشی از میوه های تنظیم بازار نوروز در رشت

ايسنا/ رييس اتحاديه بارفروشان ميوه و تره‌بار رشت گفت: امسال بازار ميوه در رشت ضعيف بود و هنوز بخشي از ميوه هايي که براي تنظيم بازار نوروز در نظر گرفته شده بود فروش نرفته است.

ابراهيم حسني رييس اتحاديه بارفروشان ميوه و تره‌بار رشت توان قدرت مردم براي خريد ميوه را در ايام نوروز ضعيف عنوان کرد و اظهار داشت: عليرغم وجود تقاضاي بالا و تمايلي که مردم رشت براي رنگين کردن سفره هايشان دارند، امسال برخي از اقشار اصلا نتوانستند ميوه بخرند.
وي افزود: حتي ميوه‌هايي که براي تنظيم بازار تعيين شده بود هنوز تمام نشده بود و اين در حاليست که اگر بازار خوبي داشتند اين ميوه‌ها بر دستشان نمي‌ماند.
حسني ادامه داد: امسال کيفيت ميوه‌هاي شب عيد خيلي بهتر از سال‌هاي گذشته بود اما نبود پول لازم در جيب مردم باعث شد تا ميوه کمتري خريداري شود.
رييس اتحاديه بارفروشان ميوه و تره‌بار رشت با بيان اينکه برخي از مغازه‌هاي ميوه فروشي‌ در رشت اجاره ‌اي است، اضافه کرد: با وجود خريد کمي که مردم داشتند، حتي عده‌اي براي پرداخت اجاره فروشگاه‌شان با مشکل مواجه شدند.
وي تصريح کرد: مصرف ميوه و سبزي براي مردم بسيار مهم است و دولت بايد تمهيدات ويژه‌اي بيانديشد تا گراني موجب نشود که سلامت جامعه با خطر مواجه شود.
حسني با اشاره به اينکه برخي از اقشار جامعه مجبورند به محض دريافت حقوق براي کالاهاي واجب‌تر اقدام کنند و خريد ميوه را در اولويت‌هاي بعدي قرار دهند، خاطرنشان کرد: حتي گاهي حقوق کارگران کفاف خريد ميوه به اندازه اندک را هم نمي دهد.
رييس اتحاديه بارفروشان ميوه و تره‌بار رشت با اشاره به اينکه بيش از ۶۰۰ نفر در شهرستان رشت داراي پروانه کسب ميوه فروشي هستند و علاوه بر اين اعضا برخي از افراد نيز به صورت دستفروشي به فروش ميوه مشغولند، گفت: کاهش خريد مردم موجب کاهش درآمد و ضعيف شدن امرارمعاش ميوه فروش ها نيز شده است.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today