نماد آخرین خبر

۶۰ درصد کرونایی‌های کاشان درگیر نوع انگلیسی هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۶۰ درصد کرونایی‌های کاشان درگیر نوع انگلیسی هستند

ايرنا/ معاون بهداشتي و سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي کاشان گفت: درگيري غالب کرونايي‌هاي اين منطقه از نوع انگليسي است و افزون بر ۶۰ درصد آنان را در بر مي‌گيرد.

مهدي دلاوري، معاون بهداشتي و سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي کاشان با تاکيد بر قدرت بالاي سرايت کروناي انگليسي و روند افزايشي موارد بستري‌ و سرپايي کرونايي‌هاي منطقه کاشان در روزهاي اخير، اظهار کرد: احتمال آلودگي در فضاهاي بسته ۸۰ درصد است.
وي تصريح کرد: تداوم رعايت نکردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاري اجتماعي در اين منطقه وضعيت رنگ‌بندي ماسک را از نارنجي به قرمز تغيير خواهد کرد.
به گفته وي، رعايت نکردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي از سوي خدمت‌دهندگان و خدمت‌گيرندگان در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاري در منطقه کاشان از ۷۵ و حتي ۸۰ درصد در برخي روزها به ۴۵ درصد نگران‌کننده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کاشان اظهار کرد: اين دانشگاه بر پايه قانون در بازديد مراکز حساس از طريق معاونت بهداشت محيط و حرفه‌اي مي‌تواند اخطاريه صادر يا پلمب کند و برخورد در ديگر موارد رعايت ‌نکردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي از عهده دانشگاه خارج ‎است و همکاري ارگان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي را مي‌طلبد.
وي با يادآوري تلاش بي‌وقفه کارکنان دانشگاه علوم پزشکي کاشان از آغاز همه‌گيري ويروس کرونا با ارسال نامه‌ها و ابلاغيه‌ها، اضافه‌ کرد: برخورد با رعايت ‌نکردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و قطع زنجيره شيوع اين ويروس کشنده افزون بر همکاري همه‌جانبه دستگاه‌هاي ديگر، نيازمند همکاري مضاعف مردم نيز است.
دلاوري يادآور شد: شرايط حساس و ويژه منطقه کاشان در رعايت ‌نکردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي آمار بستري را سه رقمي کرده است.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today