نماد آخرین خبر

وعده وزیر جوان در زنجان محقق نشد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
وعده وزیر جوان در زنجان محقق نشد

تسنيم/ با اينکه وزير ارتباطات بار‌ها اعلام کرده بود که تمام روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار کشور تا پايان سال ۹۹ به اينترنت پرسرعت متصل مي‌شوند اما سال تمام شد و وعده وزير جوان محقق نشد.

در طول يک سال اخير بهره‌مندي از اينترنت و استفاده از فضاي مجازي تبديل به امري اجتناب ناپذير شده است چرا که جدا از مسائلي که بسياري از امور و اقدامات کاري در فضاي مجازي انجام مي‌گيرد اما تاخت و تاز کرونا و ورود آموزش در فضاي شاد نيز سبب شد استفاده از اينترنت بيش از هر زمان ديگري اهميت يابد بنابراين دسترسي به اينترنت پرسرعت تبديل به يکي از اساسي‌ترين چالش‌ها و نيازمندي‌هاي مردم خصوصا در روستا‌ها شد.
در اين بين نقاط مختلف استان زنجان خصوصا مناطق روستايي نيز به لحاظ دسترسي به اينترنت عقب‌ماندگي‌هاي جدي داشت و اين موضوع در ماهنشان، زنجانرود، بخش مرکزي زنجان و خدابنده نمود بيش‌تري داشت که محمد‌جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات نيز در طول سفر خود در شهريور ماه 99 در استان زنجان به اين مسئله اذعان کرد و يکي از وعده‌هايي که وي به مردم اين استان داد اتصال تمام روستا‌هاي بالاي 20 خانوار زنجان و همينطور کشور به اينترنت پر سرعت تا پايان سال بود هر چند که خود وزير نيز بر اين وعده ترديد داشت.
اين درحالي است که آذري جهرمي بار‌ها در طول سفر خود در استان‌هاي مختلف کشور مبني بر اتصال تمام روستا‌هاي بالاي 20 خانوار کشور به اينترنت پر سرعت مکررا تکرار شده به طوري که وي در سفر خرداد ماه به مشهد، شهريورماه به زنجان و آذر ماه به کرمانشاه به صراحت اين موضوع را اعلام کرده است.
با اين وجود طبق وعده وزير جوان که به مردم استان زنجان داده بايد تمام اين روستا‌ها در اين استان به اينترنت پرسرعت متصل شده باشند و هيچ مشکلي در اين زمينه وجود نداشته باشد! اما اين موضوع در بسياري از نقاط روستايي زنجان تنها در حد يک تصور شيرين باقي مانده است چرا که هنوز هم که هنوز است تعدد روستا‌هاي بالاي 20 خانوار که هنوز دسترسي به اينترنت پر سرعت ندارند. در اغلب نقاط استان وجود دارد و مشکل آنتن‌دهي ضعيف گوشي‌هاي موبايل و عدم دسترسي به سرعت اينترنت مطلوب همچنان پايدار است. با اين حال سوال اين است که در سطح شهرستان‌ها و بخش‌هاي مختلف ميزان بهره‌مندي از اينترنت پر سرعت تا چه حدي رسيده است؟
کاوه حقيقي، بخشدار مرکزي زنجان در اين خصوص با اشاره به اينکه عدم دسترسي به اينترنت پرسرعت يکي از مهم‌ترين مسائلي است که همواره در برخي از روستا‌هاي بخش مرکزي زنجان مطرح است، اظهار داشت: در شرايط حاضر که دانش‌آموزان روستايي نيز ملزم به استفاده از اينترنت و آموزش در فضاي مجازي هستند، بهره‌مندي از اين امکان به يکي از چالش‌‌ها تبديل شده است.
وي با بيان اينکه در سال گذشته تنها 30 درصد روستا‌هاي فاقد اينترنت پرسرعت در بخش مرکزي زنجان به اينترنت پرسرعت متصل شدند، گفت: هنوز برخي از اين روستا‌ها به اينترنت دسترسي ندارند و اين مشکل همواره توسط روستا‌نشينان خصوصا دانش‌آموزان مطرح است.

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today