نماد آخرین خبر

۴ شهر استان گلستان درگیر کرونای انگلیسی شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۴ شهر استان گلستان درگیر کرونای انگلیسی شد

تسنيم/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي گلستان از روند افزايشي مبتلايان به کرونا و شناسايي ۱۰ مورد کرونا انگليسي در استان خبر داد.

عبدالرضا فاضل رئيس دانشگاه علوم پزشکي گلستان صبح امروز در جلسه ستاد استاني مقابله با کرونا، اظهار داشت: پيک چهارم کرونا در اکثر استان‌هاي کشور آغاز شده و قطع به يقين در گلستان هم رخ خواهد داد.
وي افزود: تعداد بيماران مبتلا به کرونا که در بيمارستان‌هاي استان بستري هستند نسبت به روز اول فروردين 108 بيمار افزايش يافته و به 288 بيمار رسيده است که از اين تعداد 46 بيمار در بخش مراقبت‌هاي ويژه و 18 بيمار به دستگاه ونتيلاتور وصل هستند.
فاضل ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌هاي گرگان و بندرگز در وضعيت نارنجي و شهرستان‌هاي گميشان و مراوه تپه در وضعيت آبي هستند و ساير شهرستان‌هاي استان در وضعيت زرد قرار دارند.
وي اضافه کرد: پيش بيني مي‌شود شهرستان‌هاي کردکوي، علي آباد و مينودشت طي روزهاي آينده از وضعيت زرد وارد وضعيت نارنجي شوند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي گلستان با بيان اينکه بيش از 70 درصد تست‌هاي مثبت کرونا از نوع انگليسي است، گفت: تا کنون 10 مورد ابتلا به کرونا انگليسي در استان شناسايي شده که در شهرستان‌هاي گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و بندرترکمن بوده است.
فاضل افزود: پيش بيني ما اين است شايد 10 برابر اين موارد ابتلا به کرونا انگليسي در استان وجود داشته باشد که قدرت انتقال و کشندگي بيشتري دارد.
وي با بيان اينکه تا کنون هفت هزار و 400 واکسن وارد گلستان شده است، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 400 مورد واکسيناسيون در استان انجام شده که 80 درصد آن مربوط به کادر درمان است و در مجموع حدود 45 درصد از کادر درمان استان واکسينه شدند.
وي يادآور شد: تزريق واکسن کرونا بر اساس پروتکل‌هاي وزارت بهداشت انجام مي‌شود و پس از کادر درمان، بيماران خاص، سالمندان و پاکبانان در اولويت قرار دارند.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today