نماد آخرین خبر

مصرف بنزین در کرمانشاه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مصرف بنزین در کرمانشاه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

ايرنا/ مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه کرمانشاه گفت: در ۱۴ روز نوروز ۱۴۰۰، حدود ۲۴ ميليون ليتر بنزين در استان مصرف شد در حاليکه اين مقدار در نوروز ۱۳۹۹، حدود ۱۲ ميليون ليتر بود.

فريدون ياسمي، مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه کرمانشاه روز يکشنبه با اشاره به وجود ۱۵۶ جايگاه عرضه بنزين، نفت و گاز و CNG در استان بيان کرد: در مصرف گاز  نيز ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش مصرف داشته‌ايم.
وي همچنين شايعه ناخالص بودن بنزين به خصوص در جايگاه هاي عرضه سوخت حاشيه و خارج از شهر را رد کرد و يادآور شد: ماموران کنترل کيفيت به صورت مستمر با استفاده از خمير آب ياب بر عرصه سوخت جايگاه ها نظارت دارند.
بنزين معمولي يا يورو!
ياسمي اما به موضوعي اشاره کرد که شايد جواب سوال بسياري از افراد باشد و آن هم عرضه بنزين معمولي به جاي بنزين يورو در جايگاه هاي سوخت بود.

وي اظهار داشت: به دليل افزايش مصرف سوخت، در بيشتر جايگاه ها بنزين معمولي به جاي بنزين يورو عرضه شده است.
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه کرمانشاه تفاوت بنزين معمولي با يورو را در کيفيت احتراق آن اعلام کرد و گفت: بنزين معمولي کيفيت احتراق پايين تري به خصوص در ماشين هاي خارجي دارد و آلوده کننده تر است هرچند هيچ آسيبي به موتور خودروها نمي رساند.
وي اما وعده افزايش عرضه بنزين يورو در جايگاه هاي کرمانشاه طي روزهاي آينده را داد و افزود: تصميم اينکه در چه شهرهايي بنزين معمولي يا بنزين يورو عرضه شود به صورت متمرکز در تهران انجام مي شود.
ياسمي همچنين اشاره اي نيز به وجود لجن در مخازن بنزين جايگاه هاي سوخت داشت و تاکيد کرد: تمام جايگاه ها موظفند مخازن خود را هر پنج سال يکبار لجن زدايي کنند اما اگر جايگاهي تا ۱۰ سال لجن مخازنش را پاکسازي نکند امکان ترکيب آن با بنزين عرضه شده در جايگاه افزايش پيدا مي کند.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today