نماد آخرین خبر

۲۷۰۰ تن گوشت مرغ وارد بازار استان بوشهر می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۲۷۰۰ تن گوشت مرغ وارد بازار استان بوشهر می‌شود

تسنيم/ رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر با اشاره به 1.8 ميليون قطعه جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان، گفت: 2700 تن گوشت مرغ از 20 فروردين تا 10 ارديبهشت در استان بوشهر توليد و وارد بازار مي‌شود.

محمد تقي منوچهري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر با بيان اينکه سال گذشته 21 ميليون قطعه جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان بوشهر انجام شد، اظهار کرد: در اين راستا سال 1399 بيش از 36 هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر توليد و به بازار عرضه شد.
وي، از جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان بوشهر خبر داد و بيان کرد: 1.8 ميليون قطعه جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان بوشهر در اسفند ماه گذشته انجام شده و از هفته آينده گوشت مرغ اين واحدهاي مرغداري وارد بازار مي‌شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر با اشاره به تامين گوشت مرغ استان در ماه مبارک رمضان، تصريح کرد: دو هزار و 700 تن گوشت مرغ از 20 فروردين تا 10 ارديبهشت در استان بوشهر توليد و وارد بازار مي‌شود.
منوچهري با بيان اينکه تا 20 روز آينده مشکلي در تامين گوشت مرغ در استان بوشهر وجود ندارد، تصريح کرد: مرغداري‌هاي استان بوشهر ضمن تامين گوشت مرغ مورد نياز استان بوشهر قادرند مازاد آن به ديگر استان‌ها ارسال کنند.
وي، از افزايش ظرفيت جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان بوشهر خبر داد و تصريح کرد: در يک ماه اخير جوجه‌ريزي در مرغداري‌ها 10 درصد بيشتر از ظرفيت آنها انجام شده که نقش مهمي در تامين کمبود گوشت مرغ جامعه داشته است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر با اشاره به توزيع نهاده‌ مرغداري‌ها، تصريح کرد: سال قبل افزون بر 80 هزار تن نهاده شامل 52 هزار تن ذرت و 28 هزار تن سويا به ارزش 170 ميليارد تومان با قيمت مصوب و بدون واسطه بين مرغداري‌هاي استان بوشهر از طريق سامانه ‌بازارگاه‌ توزيع شده است.
منوچهري، کل واحدهاي مرغداري استان بوشهر را 216 واحد دانست و تاکيد کرد: ظرفيت اين مرغداري‌ها 6.6 ميليون قطعه جوجه‌ريزي در هر دوره است که 80 درصد اين مرغداري‌ها فعال هستند.
وي، سرمايه‌گذاري در واحدهاي مرغداري استان بوشهر را افزون بر يک‌ هزار ميليارد تومان دانست و افزود: در اين راستا نخستين واحد جوجه‌کشي سواحل جنوبي کشور با ظرفيت 17 ميليون قطعه جوجه در حال ساخت است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر از راه‌اندازي نخستين واحد توليد مرغ مادر با ظرفيت 20 هزار قطعه و پنج ميليون تخم‌مرغ نطفه‌دار در استان خبر داد و بيان کرد: فاز دوم اين واحد مرغداري عمليات ساخت آن در دشتستان آغاز شده است.
منوچهري، با اشاره به وضعيت قيمت مرغ در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: قيمت مرغ در کشتارگاه‌ها 17 هزار و 100 تومان به ازاء هر کيلوگرم تعيين شده که هر کيلوگرم 23 هزار و 650 تومان به عوامل توزيع تحويل و 24 هزار و 900 تومان به مصرف کنندگان عرضه مي‌شود.
وي با تاکيد بر برخورد قاطع با گران‌فروشان، گفت: توليد کنندگان و عوامل عرضه بايد بر اساس قيمت تعيين شده گوشت مرغ به مصرف کنندگان ارائه کنند در غير اين صورت با عواملي که بيش از قيمت تعيين شده عرضه کنند مشمول جريمه گران‌فروشي مي‌شوند.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar