نماد آخرین خبر

‌خیز دوباره کرونا در همدان؛ وضعیت ۲ شهرستان ‌قرمز شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
‌خیز دوباره کرونا در همدان؛ وضعیت ۲ شهرستان ‌قرمز شد

تسنيم/ افزايش آمار بيماران مبتلا به کرونا در نقاط مختلف استان همدان، وضعيت شهرستان‌هاي نهاوند و تويسرکان را به رنگ قرمز درآورده است.

بر اساس آمار منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکي همدان، از تاريخ 8 تا 14 فروردين ماه وضعيت شهرستان‌هاي نهاوند و تويسرکان قرمز، فامنين و کبودرآهنگ نارنجي و بقيه شهرستان‌ها در وضعيت زرد قرار گرفته‌اند.
از هفته گذشته خيز بيماري کرونا در مناطق مختلف استان آغاز شده و تعداد مراجعه بيماران تنفسي و مشکوک به کرونا در مراکز درماني و بيمارستان‌ها افزايش چشمگيري داشته است.
گردش سريع ويروس در شهرستان‌هاي نهاوند و تويسرکان خطرناک شده تاجايي که وضعيت اين مناطق را به رنگ قرمز و بحراني تبديل کرده است.
ديد و بازديدهاي ايام نوروز و ورود مسافران به استان همدان از مهم‌ترين دلايل خيز کرونا در استان است و احتمال قرمز شدن شهرستان‌هاي ديگر نيز دور از انتظار نسيت.
بر اساس آمار منتشر شده از سوي ناظران و کارشناسان بهداشتي ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي مردم و اصناف کاهش يافته و 23 درصد از مردمي که براي دريافت خدمات به اماکن عمومي مراجعه مي‌کنند ماسک نمي‌زنند.
تعداد بيماران تنفسي مشکوک و مبتلا به کرونا در بيمارستانهاي استان افزايش يافته و بيماران تنفسي که به صورت سرپايي درمان شدند نيز رشد قابل توجهي داشته است.
با توجه به اينکه بسياري از بيماران در مراحل اوليه بيماري بدون علامت و ناقل هستند بنابراين در همه مراکز بهداشتي از اطرافيان بيماران مبتلا به کرونا تست سريع و رايگان کرونا گرفته مي‌شود.

آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today