نماد آخرین خبر

شناسایی ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا در مبادی ورودی به خراسان رضوی

منبع
فارس
بروزرسانی
شناسایی ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا در مبادی ورودی به خراسان رضوی

فارس/ مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي با اشاره به اجراي طرح مراقبت بهداشتي و غربالگري و کنترل کرونا در مبادي مرزي استان گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردين ماه، ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا شناسايي شدند.

سيدمجتبي احمدي، مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي با بيان اينکه از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردين ماه، ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا شناسايي شدند، اظهار کرد: طرح مراقبت بهداشتي و غربالگري و کنترل کرونا در مبادي مرزي استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا پانزدهم فروردين امسال با حضور ۶۱ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعيت هلال احمر در قالب ۲۲ تيم عملياتي ادامه  دارد.
وي بيان کرد: با توجه به شرايط بيماري کرونا، نوروز امسال همانند سال گذشته طرح راهنماي مسافران نوروزي اجرا نشد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: امسال نوروز، ۳۳ پايگاه عيدانه در خراسان رضوي فعال بود که از اين تعداد ۲۶ پايگاه ثابت امداد و نجات بين شهري، پنج پايگاه موقت و ۲ پايگاه مراقبت بهداشتي مبادي مرزي براي خدمات‌رساني احتمالي در ايام نوروز فعال بود.
احمدي، با اشاره به اجراي طرح کنترل کرونا در مبادي مرزي در مرز گمرک دوغارون تايباد و فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا چهاردهم فروردين ماه ۱۴۰۰، تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۳ نفر در اين دو پايگاه تب‌سنجي شدند.
وي اضافه کرد: تاکنون در قالب اين طرح از مسافران ورودي مرز دوغارون در تايباد و نيز فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد، ۵۲۹ مورد تست اوليه کرونا و تعداد ۸۳۰ مورد تست pcr انجام شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar