نماد آخرین خبر

دورکاری کارمندان در تهران لازم الاجراست

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
دورکاری کارمندان در تهران لازم الاجراست

همشهري آنلاين/ استاندار تهران با بيان اين‌که ۱۰ شهرستان اين استان از جمله تهران در وضعيت قرمز و نارنجي قرار دارند، گفت: دورکاري کارمندان دستگاه‌هاي اجرايي در اين شرايط لازم‌الاجراست.

انوشيروان محسني بندپي استاندار تهران اظهار کرد: بر اساس آخرين مصوبات ستاد ملي کرونا در شهرهاي نارنجي از جمله تهران يک‌سوم کارمندان مشاغل ضروري و مهم بايد به صورت دورکاري کارهاي محوله را انجام دهند و ساير ادارات هم بايد نيمي از کارمندان به صورت دورکاري کارهاي خود را انجام دهند.
وي ادامه داد: در شهرهاي قرمز نيز خدمات ضروري حضور کارمندان به نصف کاهش پيدا مي‌کند و در ساير اداراتي که خدمات غيرضروري ارائه مي‌دهند، دوسوم کارمندان به صورت دورکار وظايف خود را بايد انجام دهند.
استاندار تهران ادامه داد: اجراي دقيق دورکاري کارمندان براي سبک شدن بار ترافيک شهر تهران الزامي است و در بخشنامه‌اي به تمامي مديران دستگاه‌ها تاکيد شده است که به طور دقيق اين دورکاري را اجرايي کنند و همچنين در اين خصوص بازرسي‌هايي نيز از نحوه حضور کارمندان در ادارات به طور منظم انجام مي‌شود.
وي با بيان اين‌که بر اساس آخرين آمار حدود ۴۰ درصد خودروهاي پلاک‌هاي استان تهران در شهرستان‌هاي کشور در ايام نوروز تردد داشتند، افزود: افرادي که به مسافرت رفتند، داوطلب شوند تا براي گرفتن تست غربالگري کرونا از آنها اقدام شود چراکه سفرها در انتقال چرخه ويروس کرونا نقش دارد.
استاندار تهران با بيان اين‌که اجراي طرح محله‌محوري شهيد سليماني موجب شد تا استان تهران در کشور جزو استان‌هاي موفق در زمينه کنترل بيماري کرونا باشد، توضيح داد: در اين شرايط خاص براي اين‌که مديريت کنترل اين ويروس از دستمان درنرود بايد اين طرح محله‌محوري در استان تهران از سرگرفته شود.
محسني بندپي گفت: ويروس کروناي انگليسي سرعت انتقال بسيار بالايي دارد و در گذشته اگر فردي در خانواده مبتلا به ويروس مي‌شد شايد انتقال ويروس به ساير افراد خانواده حدود ۵۰ درصد بود اما شيوع ويروس انگليسي سرعت انتقال ويروس را بالا برده است و گزارش‌هايي داريم که با مبتلا شدن يک نفر کل اعضاي خانواده در کمترين زمان به اين ويروس مبتلا مي‌شوند.
استاندار تهران ادامه داد: بر اساس آخرين آمار ميزان بستري‌هاي اين ويروس در بيمارستان‌هاي تهران از مرز ۳ هزار و ۷۰۰ نفر گذشته است که اين آمار زنگ خطري براي شهروندان است تا همه اين ويروس جهش‌يافته را جدي بگيرند.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran